تا پایان سال 99، حدود 80 درصد نیاز تایرهای سنگین را در داخل تامین می کنیم

پرشین خودرو: با راه اندازی خطوط دیگر تولید لاستیک های رادیال سنگین در کشور، تا پایان سال 99 حدود 80 درصد نیاز کشور در بخش تایرهای باری و اتوبوسی توسط تولیدات داخلی تامین خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهر داشت: با راه اندازی این خط تولید در سال آینده ظرفیت کشور در بخش تولید تایرهای باری و اتوبوسی به حدود 3 برابر افزایش می یابد.

واردات یک میلیون و 400 هزار حلقه تایر سنگین به کشور

مصطفی تنها با انتقاد از تاثیر کاهش تعرفه تایرهای باری و اتوبوسی در افزایش حجم واردات تایر به کشور تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی در شش ماهه اول سال گذشته 13 هزار تن تایر باری و اتوبوسی وارد کشور شده در حالی که این آمار در شش ماهه اول سال جاری به حدود 92 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به نیاز سالیانه کشور به تایر رادیال سنگین گفت: در شرایطی که نیاز سالیانه تایر رادیال سنگین در کشور حدود 2 میلیون حلقه است؛ بر اساس آمار شش ماهه اول امسال یک میلیون و 400 هزار حلقه تایر وارد کشور شده است که رقمی نزدیک به کل نیاز مصرفی در سال جاری است این در حالی است که بخشی از نیاز در این بخش توسط تولیدات داخلی قابل تامین است.

وی همچنین به افتتاح کارخانه تولید لاستیک های کامیونی تمام سیمی رادیال در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: با افتتاح این کارخانه ظرفیت تولید تایرهای رادیال سنگین در کشور 2 برابر می شود.

در صورت عدم تغییر تعرفه، تولیدکنندگان زیر آمار وارد تایر دفن می شوند

سخنگوی انجمن تایر خاطر نشان کرد: با راه اندازی خطوط دیگر تولید لاستیک های رادیال سنگین در کشور، تا پایان سال 99 نزدیک به 80 درصد نیاز کشور در بخش تایرهای باری و اتوبوسی توسط تولیدات داخلی تامین خواهد شد.

 

تایر سنگین



تنها با توجه به سرمایه گذاری زیر ساختی در صنایع کشور افزود: در صورت همکاری دولت تولیدکنندگان داخلی امکان رفع کل نیاز کشور در بخش تایرهای سنگین را خواهد داشت در غیر این صورت تولیدکنندگان زیر آمار واردات دفن خواهند شد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار در یک سال گذشته واردات تایرهایی باری و اتوبوسی بیش از نیاز سالیانه بوده و تا جذب بازار شود فرصتی را برای ارز اندام تولیدات داخلی نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات و سرمایه گذاری هایی که در تولید تایر سنگین در کشور صورت گرفته باید تعرفه تایر در این بخش افزایش یابد زیرا با ادامه واردات و اشباع بازار اشباع قطعا تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول در انجمن صنفی صنعت تایر در پایان مهمترین چالش صنعت تایر را تامین به موقع ارز مورد نیاز تولید کنندگان و انتقال ارز است اعلام کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: کیفیت نامناسب و انحصاری و افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه تولید داخل حتی بیش از نرخ ارز آزاد و محاسبه آن به صورت شناور از دیگر چالش های امروز تولیدکنندگان لاستیک در کشور است.

کد خبر 119497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha