معرفی آفتابگیر جدید بوش مبتنی بر هوش مصنوعی در CES2020! + ویدئو

پرشین خودرو: آفتابگیر هوشمند، جدیدترین ساخته شرکت آلمانی بوش است که با استفاده از هوش مصنوعی، از تابش نور خورشید به چشمان شما جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به طور استاندارد بر روی تمامی وسایل نقلیه تولید شده در جهان، برای سرنشینان جلو آفتابگیر نصب شده است و با استفاده از آن می توانند از تابش نور خورشید به چشمان خود جلوگیری کنند، اما آفتابگیرهای سنتی اندازه نسبتا بزرگی دارند و در زمان غروب آفتاب و هنگامی که خورشید در نقاط پایین غروب قرار دارد، آفتابگیرهای اتومبیل میدان دید راننده را محدود خواهند کرد.


حال شرکت بوش ابتکار به خرج داده و برای حل این مشکل و همچنین کارایی بیشتر آفتابگیرهای اتومبیل، نسخه ای پیشرفته از آن را معرفی کرده است که مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند و همانند یک عینک آفتابی، دقیقا بر روی چشم شما سایه می اندازد.

این فناوری در نمایشگاه دستاوردهای جدید CES لاس وگاس آمریکا به نمایش گذاشته شده است، ولی فعلا در مراحل ابتدایی خود بوده و در واقع به عنوان یک چشم انداز جدید برای وسایل نقلیه آینده معرفی شده است که با استفاده از هوش مصنوعی و شناسایی چشم راننده، از تابش نور آفتاب همانند یک عینک آفتابی به چشمان راننده جلوگیری خواهد کرد.

همانطور که می دانید، در طول بیش از یک قرن که از طراحی و ساخت وسایل نقلیه مختلف می گذرد، بسیاری از فناوری های بکار رفته در اتومبیل مدام در حال تکامل بوده و سطوح جدیدی از آنان معرفی می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما برخی از ویژگی های اتومبیل از همان ابتدا بدون تغییر باقی مانده اند و یا حداقل کمتر توجهی به آن شده است، درست همانند آفتابگیرهای اتومبیل که کمتر کسی به هوشمندسازی آن فکر می کند و با همین مدل های ساده هم نیازهای کاربران برآورده می شود، اما شرکت بوش همیشه ایده های متفاوتی دارد و از زاویه ای دیگر به صنعت خودروسازی نگاه می کند و برای همین است که اکثر اختراعات صنعتی خودرو حاصل تلاش های شرکت بوش بوده است، حال جدیدترین آن هم می تواند آفتابگیرهای هوشمند Virtual Visor باشد.

همانطور که در ویدیو خواهید دید، آفتابگیر هوشمند شرکت بوش از یک تابلوی شفاف LCD تشکیل شده است و همچنین از یک دوربین با قابلیت تشخیص چهره و ردیابی آن استفاده کرده و دقیقا تشخیص می دهد که موقعیت صورت راننده در کجا قرار دارد. حال با پردازش این اطلاعات، دقیقا برخی از سلول های شفاف آفتابگیر که از فناوری کریستال مایع سود می برند را مات کرده و با انجام این کار باعث می شود تا دقیقا بر روی چشم های راننده یک سایه ایجاد شود و با شفاف ماندن سایر قسمت ها، میدان دید راننده را همچنان باز نگه می دارند.

فناوری جدید شرکت بوش همانطور که گفتیم در نمایشگاه CES لاس وگاس 2020 به نمایش گذاشته شد و در آنجا موفق به دریافت جایزه "بهترین نوآوری" شد.

کد خبر 119518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha