همکاری مشترک «هیوندای» و «اوبر» برای ساخت تاکسی پرنده + ویدئو

پرشین خودرو: دو شرکت اوبر و هیوندای همکاری مشترکی را در راستای توسعه تاکسی های پرنده برای شبکه اشتراک هوایی آینده آغاز کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، در نمایشگاه بین المللی CES لاس وگاس ایالات محتده آمریکا، هیوندای و اوبر جدیدترین دستاورد خود را به عنوان یک تاکسی پرنده معرفی کردند و در این همکاری مشترک قرار است که هیوندای وظیفه تولید و استقرار وسایل نقلیه پرنده را در دست داشته باشد، درحالی که شرکت اوبر خدمات پشتیبانی هوایی، اتصالات به حمل و نقل زمینی و همچنین رابط های مشتری از طریق شبکه اشتراکی را ارائه خواهد کرد.

 

تاکسی پرنده هیوندای



رئیس بخش تحرک هوایی شهری هیوندای در زمان معرفی این تاکسی پرنده اعلام کرد که چشم انداز جدید ما از تحرک هوایی شهری، مفهوم حمل و نقل شهری را تغییر خواهد داد و ما انتظار داریم که بخش تحرک هوایی شهری هیوندای بتواند جوامع شهری را پویاتر کرده و همچنین صرفه جویی زمان بیشتری برای مردم فراهم کند. ما در این پروژه بزرگ اطمینان داریم که "اوبر" شریک درستی برای تهیه و توسعه این محصول نوآورانه بوده و می تواند به آسانی سرویس های تحرک هوایی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

ناکسی پرنده هیوندای



پرنده معرفی شده توسط هیوندای به عنوان یک پروژه مشترک با اوبر که در نمایشگاه بین المللی CES لاس وگاس معرفی شده است، تحت عنوان S-A1 معرفی شده و یک پرنده تمام الکتریکی خواهد بود که قابلیت نشت و برخواست عمودی را خواهد داشت. حداکثر سرعت آن معادل 290 کیلومتر برساعت عنوان شده و همچنین می تواند در ارتفاع 300 تا 600 متری پرواز کند. محدوده پرواز آن هم با یکبار شارژ حدود 90 کیلومتر خواهد بود. پیش از این برنامه ریزی هیوندای بر روی هدایت این پرنده توسط خلبان بود، اما حالا سیستم های هدایت خودکار جایگزین خلبان شده اند تا هم ظرفیت مسافر بیشتری داشته باشد و همچنین از اضافه کاری خودداری شود. برای کاهش صدای این پرنده در مقایسه با هلیکوپترهای معمولی هم شرکت هیوندای در تلاش است تا از موتورهای الکتریکی کوچک استفاده کند.


 

کد خبر 119556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha