اتاق تعاون با مسئولیت پذیری به کمک وزارت صمت بیاید

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اعضای اتاق تعاون ایران گفت: اقتصاد مقاومتی ۵ راهبرد دارد که یکی از آنها مردمی بودن است و تعاونی ها مصداق مردمی بودن هستند که مقام معظم رهبری هم روی این موضوع تاکید داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهدا الگویی برای جامعه هستند که با الگو برداری از آنها در مسئولیتها و کارها می توانیم موفق باشیم.


وی ادامه داد: شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی همه وجودشان را وقف این ملت و کشور و نظام کردند و جانشان را در طبق اخلاص نهادند که امیدواریم تمام کار و مسئولیت ما نیز مانند حاج قاسم سلیمانی در جهت خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در شرایط جدید با روحیه جهادی و از جان گذشتگی، منافع شخصی و گروهی را کنار بگذاریم و با تمام وجود به مردم و کشور خدمت کنیم.

 

رضا رحمانی



تعاونی ها مصداق مردمی بودن در اقتصاد مقاومتی هستند

رحمانی این جلسه را بسیار کیفی دانست و با بیان اینکه مشورت های خوبی در این‌جلسه انجام شد، گفت: اقتصاد مقاومتی ۵ راهبرد دارد که یکی از آنها مردمی بودن است و تعاونی ها مصداق مردمی بودن هستند که مقام معظم رهبری هم روی این موضوع تاکید داشته اند.

وی افزود: علی رغم ایجاد تشکل های جدید، اما تعاونی ها همچنان می توانند جایگاه خود را حفط کنند.



قائل به گسترش همکاری ها با اتاق تعاون هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه قائل به گسترش همکاری ها با اتاق تعاون هستم، اضافه کرد: ارتباطات اتاق تعاون با وزارت صمت باید از حالت تئوری بیرون بیاید و عملیاتی بشود.



اتاق تعاون با مسئولیت پذیری به کمک وزارت صمت بیاید

رحمانی با اشاره به اینکه تعاونی ها از تولید تا توزیع گستردگی خوبی دارند و به ویژه در شرایط جدید مثمر ثمر می توانند واقع بشوند، بیان کرد: اتاق تعاون از لحاظ مدیریتی و کمیسیون های مختلف، ظرفیت های خوبی دارد، اتاق به ما در شرایط جدید در حوزه هایی که می تواند کمک کند و بیاید مسئولیت بپذیرد.

وی گفت: اتاق تعاون، تعاونی ها را پای کار بیاورد و برای مسائل پیش رو راه حل ارائه بدهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اتاق تعاون روی موضوع تجارت مرزنشینان بیاید کار کند، تصریح کرد: مسئولیت این کار را می توانم به اتاق تعاون بدهم.



افزایش نرخ ارز، صادرات را توجیه پذیر و واردات را توجیه ناپذیر کرده است

رحمانی افزایش نرخ دلار را یک فرصت و پتانسیل خوب برای صادرات دانست که از آن باید استفاده بشود و گفت: این افزایش، صادرات را توجیه پذیر و واردات را توجیه ناپذیر کرده است که باید در صحنه عمل نیز دیده بشود.

وی ادامه داد: برخی حوزه ها مانند صنایع دستی و فرش که وابستگی به واردات ندارند، از این فرصت به واقع می توانند استفاده کنند.



صادرات کشور در ۹ ماهه امسال افزایش بوده است

وزیر صمت با اعلام اینکه صادرات کشور در ۹ ماهه امسال افزایشی بوده است، بیان کرد: ۹ ماهه پارسال ۷۸ میلیون تن و امسال ۱۰۳ میلیون تن صادرات داشته ایم.

رحمانی اضافه کرد: توجه به بسته بندی، کیفیت، سلایق مشتریان و بازاریابی و... را در صادرات باید مدنظر قرار بدهیم.

وی گفت: تولید بیش از دو سوم محصولات و کالاهای منتخب در ۹ ماهه امسال افزایشی بوده است.



رشد صنعت اکنون مثبت است

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: رشد صنعت با توجه جنگ اقتصادی مثبت است.

رحمانی با بیان اینکه ظرفیت های خالی زیادی برای فعالسازی در رشته های مختلف تولیدی داریم، گفت: مثلا در کاشی و سرامیک علی رغم افزایشی بودن تولید، اما باز می توانیم این ظرفیت را دو برابر کنیم.



اتاق تعاون روی صادرات به اوراسیا و ۱۵ کشور همسایه کار کند

وی تصریح کرد: تشکل ها به خصوص اتاق تعاون روی پتانسیل های صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و همچنین اوراسیا کار کنند و ظرفیتها را فعال کنند.

وزیر صمت گفت: اتاق تعاون در کشورهایی که پتانسیل صادراتی وجود دارد، خود پای کار بیاید و رایزن بازرگانی بگمارد.

رحمانی با اشاره به اینکه کشور چین دو هزار میلیارد دلار واردات دارد،افزود: این فرصت و پتانسیل خوبی است چرا که از این رقم حدود ۷۰۰ میلیارد دلار در ایران زمینه همکاری وجود دارد.

وی ادامه داد: الان در این شرایط جنگ اقتصادی، مردمی بودن باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد و تعاونی ها نمود این مردمی بودن هستند.



به دنبال شیوه های نوین تامین مالی هستیم

وزیر صمت با بیان اینکه حل مسائل حوزه نقدینگی را در دستور کار داریم، بیان کرد : با بانک مرکزی به توافقاتی هم رسیدیم و البته همزمان کارهایی را هم خودمان شروع کردیم و بسمت شیوه های نوین تامین مالی رفتیم.

رحمانی اضافه کرد: سامانه توانیران برای شناسایی و معرفی نیازمندیها و توانمندیها راه اندازی شده است و اتاق تعاون از این سامانه استفاده کند.

کد خبر 119578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha