کد خبر 119582
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
ظرفیت تولید لاستیک به بالای 50 درصد رسید

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به نقش و اهمیت تعاونی ها باور داریم و می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی پس از نشست با اعضای اتاق تعاون ایران در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات در حوزه های اقتصادی حتماً استفاده از توان مردمی است و تعاونی‌ها گسترده ترین شبکه مردمی را از این نظر دارند.

 

رضا رحمانی



می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم

وی تنوع فعالیت ها در همه حوزه‌ها و گستردگی در سراسر کشور را دو ویژگی تعاونی ها دانست و اضافه کرد: به نقش و اهمیت تعاونی ها باور داریم و با اتاق تعاون مراودات نزدیکی داریم و با هم به تفاهم هایی نیز رسیدیم و می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی همکاری‌ها با اتاق تعاون، افزود: در توزیع و تولید برخی اقلام در ماه‌های گذشته تجربیات موفقی با اتاق تعاون داشتیم و عملیاتی شدن موارد مطروحه در جلسه امروز نیز در روند کار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رحمانی در خصوص تسهیل امورات پیش روی تعاونی ها گفت: قرار است کمیته ای مشترک با حضور اتاق تعاون تشکیل بشود تا مسایل و مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند و همچنین زیرساخت های سامانه ای لازم را نیز فراهم می آوریم.



در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در موضوع لاستیک، اتاق تعاون و اتحادیه ها پای کار آمدند و به درخواست ما واردات را در این حوزه انجام دادند. البته امروز در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم، تولید را جدی گرفتیم و اخیراً یک واحد جدید تولید لاستیک سنگین را در اردبیل افتتاح کردیم .


ظرفیت تولید لاستیک به بالای 50 درصد رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قبلا 30 درصد از نیاز کشور در حوزه لاستیک در داخل تولید می شد که الان این رقم به بالای 50 درصد رسیده است و واحدهایی هم که در دست احداث داریم این ظرفیت را بالاتر می برد تا به خودکفایی برسیم.

رحمانی گفت: اتاق تعاون در حوزه توزیع برخی کالاها به ویژه لاستیک به خصوص لاستیک سنگین( که تاریخ انقضا دارند) می توانند ورود کنند و مسایل و مشکلات فرآروی آنها را مورد پیگیری قرار می دهیم.



هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کارخانجاتی مانند هپکو و آذرآب گفت: مشکلات آذرآب کمتر بوده و در ماه‌های گذشته هم اقداماتی برای حل و فصل آن شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص هپکو نیز موضوع سفارش گیری انجام شد و سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و شرکتهای معدنی بزرگ پای کارآمدند و قرار شد نیازهای خود را از هپکو تامین کنند و با وجود این سفارشات هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد.

کد خبر 119582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha