کد خبر 119586
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
استفاده از مترو در امدادرسانی‌های اورژانس

پرشین خودرو: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: قرار است در بخش‌هایی از شبکه مترو، رمپ‌هایی به بیمارستان‌های نزدیک به خطوط مترو زده شود تا در صورت نیاز به انتقال تعداد زیادی مصدوم، از آن استفاده شود.

به گزارش پرشین خودرو، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران با سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران، گفت: با کمک شهردار و همه عزیزانی که در مناطق هستند امروز پروازهای اورژانس برای اولین بار در سطح شهر تهران انجام می‌شود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی پد بالگرد در نقاط مختلف شهر تهران ایجاد شده است که از این پس می‌توانیم تعداد بیشتری از مددجویان خود را امدادرسانی کرده و آنها را به مراکز درمانی برسانیم.


رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و ارائه آموزش‌های شهروندی در خصوص خود امدادی و دیگر امدادی هم تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری تهران به امضا رسیده است.

 

اورژانس



کولیوند گفت: در بحث ایجاد پایگاه های اورژانس موتوری و آمبولانسی هم با شهرداری تهران، طرح‌های مشترکی در حال اجرا داریم که از این پس کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی استقرار عوامل اورژانس را خواهیم داشت.

وی افزود: در بحث مترو هم قرار است رمپ‌هایی به بیمارستان‌های ترومای ما که نزدیک مترو هستند ایجاد شود تا در صورتی که نیاز به انتقال حجم بیشتری از مجروحین و مصدومین بود بتوان از شبکه مترو استفاده کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که زمان رسیدن اورژانس بر سر حادثه در تهران چقدر است، گفت: به طور متوسط موتورلانس‌ها کمتر از 10 دقیقه و آمبولانس‌ها حدود 14 دقیقه بعد از اعلام حادثه به سر صحنه می‌رسند اما با ایجاد پدهای اورژانس هوایی حتما مصدومان در حدود 10 دقیقه‌ای به بیمارستان‌ها خواهند رسید.

وی در خصوص اینکه آیا بیمارستان‌ها هم به پدهای بالگرد مجهز شده اند یا خیر، گفت: بله این اتفاق رخ داده و در حال انجام است. البته این به معنای استقرار پد بالگرد در همه بیمارستان‌ها نیست بلکه تنها تعدادی از بیمارستان‌ها که تروما هستند و امکانات پذیرش بیماران را دارند به این شبکه متصل خواهند شد.

منبع: فارس

کد خبر 119586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha