معرفی سنسورهای نسل جدید بوش برای ماشین های خودران

پرشین خودرو: در نمایشگاه دستاوردهای جدید فناوری CES لاس وگاس آمریکا، شرکت بوش آخرین فناوری سنسورهای لیدار خود را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی بوش به عنوان یکی از پیشگامان و همچنین مخترعین بسیاری از فناوری های نوین صنعت خودروسازی، در آخرین دستاوردهای خود موفق به طراحی و ساخت نسل جدید سنسورهای لیدار یا مخفف شده light detection and ranging دست پیدا کرده است و در جریان نمایشگاه بین المللی CES لاس وگاس، نمایشی در خصوص این فناوری نسل جدید خواهد داشت.

بیشترین و اصلی ترین کاربرد سنسورهای لیدار، در وسایل نقلیه خودران خواهد بود و حالا نسل جدید سنسورهای شرکت بوش می تواند محدوده سنجش بالاتری نسبت به نمونه های فعلی داشته باشد و با توسعه کامل این فناوری، شرکت های بزرگ خودروسازی هم می توانند با سرعت بیشتری به توسعه وسایل نقلیه خودران ادامه دهند. این سیستم در ماشین هایی که رانندگی خودکار سطح 3 خواهند داشت یک فناوری کاملا ضروری بوده و در سطوح 4 و 5 به اصلی ترین فناوری اتومبیل برای تشخیص موانع و تحرکات اطراف اتومبیل تبدیل خواهد شد و ماشین های خودران با تجزیه و تحلیل داده های این سنسور می توانند اتومبیل را بدون دخالت راننده هدایت کنند.

 

بوش



عضو هیئت مدیره شرکت بوش می گوید که با برطرف کردن شکاف های سنسور لیدار، توسعه ماشین های خودران سرعت بیشتری خواهد گرفت و با نسل جدید این فناوری ما میخواهیم رانندگی خودکار را ایمن، راحت و جذاب کنیم، به این ترتیب شرکت بوش سهم تعیین کننده ای در تحرک آینده خواهد داشت.

این فناوری اساسا به عنوان چشم سوم برای راننده عمل خواهد کرد، لامپ های تعبیه شده در این رادار پالس های لیزری ارسال کرده و نورهای پراکنده را جذب می کند و براساس زمان ارسال و بازگشت نور، محدوده راهدار و منطقه امن خودرو مشخص می شود.

این فناوری می تواند اشیاء بزرگ و کوچک از جمله دوچرخه و یا حتی سنگ های موجود در جاده را تشخیص دهد و اطلاعات را به واحد پردازش خودرو ارسال کند و سپس تصمیم گرفته می شود که برای جلوگیری از برخورد با مانع، نیاز به چرخش اتومبیل و یا ترمز گرفتن خواهد بود یا خیر.
 

کد خبر 119589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha