کد خبر 119604
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
تولیدات واگن پارس از مرز ۴۰۰ دستگاه گذشت

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از رونق تولید در این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۱۱ دستگاه انواع واگن باری و مسافری امسال در این واحد مادرتخصصی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا مختاری گفت: ارزش هر یک از واگن‌های باری تولید شده بین ۶ تا ۹ میلیارد ریال متغیر است که بر اساس قراردادهای مشخص با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی تولید و روانه بازار شده است.

وی ارزش هر یک از واگن‌های مسافری را نیز ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید این تعداد واگن در شرکت واگن پارس اراک در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است چرا که میانگین تولید سالانه این واحد تولیدی در ۱۰ سال گذشته کمتر از ۳۰۰ دستگاه بوده است.

 

واگن

 


مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: تولید ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده که با توجه به تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، تولیدات این واحد تولیدی تا پایان امسال از این رقم فراتر می‌رود.

مختاری بیان کرد: در روزهای گذشته قرارداد تولید ۷۰ دستگاه واگن باری ۶ محوره با شرکت توکاریل، ۲۰ دستگاه واگن مسافری چهارتخته با شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، تولید ۱۰۰ دستگاه واگن باری حمل غلات با شرکت آذرکیا و ۲۵۰ دستگاه واگن باری ۲ محوره با شرکت پتروشیمی باختر منعقد و یا در حال انعقاد است که در صورتی قطعی شدن این قراردادها، تولیدات شرکت واگن پارس در سال آینده به ۶۰۰ دستگاه می‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر چه تولید حتی ۶۰۰ دستگاه واگن باری و مسافری در شرکت واگن‌پارس نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر به نظر بیاید اما مورد رضایت قطعی مدیریت شرکت نیست چرا که تولید این تعداد واگن در این واحد تولیدی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی آن است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: در صورتی که حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار در سال آینده نیز ادامه داشته باشد امکان تولید بیش از ۷۰۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری در این واحد تولیدی وجود دارد.

مختاری اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌های اخیر به صورت جدی از صدور هر گونه ثبت سفارش جدید برای واردت واگن‌های جدید و دست دوم جلوگیری کرد که این اقدام شایسته جای تقدیر و تشکر دارد و انتظار می‌رود واردات انواع محصولات ریلی که به صورت cbu(complete Batch Unite یا به صورت پیش ساخته) نیز وارد کشور می‌شوند، نیز جلوگیری شود.

واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی محصولات ریلی در ایران و خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ در اراک تاسیس شد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی واگن پارس اراک در فضایی کارگاهی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده و این شرکت به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافربری و مترو در خاورمیانه است و محوریت تولید و تعمیر خودروهای حمل و نقل ریلی ایران را دارد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

 

کد خبر 119604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha