کد خبر 119613
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
فورد سال گذشته میلادی ۱۷میلیون خودرو فروخت

پرشین خودرو: شرکت فورد با اینکه به تازگی از افول سه درصدی میزان فروش خود میلادی خبر داده، توانسته در سال ۲۰۱۹، ۱۷.۱ میلیون دستگاه خودرو بفروشد.

به گزارش پرشین خودرو، فورد که به طور قطع یکی از بزرگترین خودروسازان آمریکایی به شمار می‌رود، سهم قابل توجهی در بازار ایالات متحده آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان دارد.

این شرکت به تازگی اعلام کرده است در سال ۲۰۱۹ میلادی موفق شده است ۱۷.۱ میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸، این رقم ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

فورد


بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Edmunds، میزان فروش فورد در بازار ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹، با ۱.۶ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش روبرو شده است اما با این حال، سعی کرده تا میزان فروش خود را بالای ۱۷ میلیون دستگاه، نزدیک رکورد پیشین خود، نگه دارد.


فورد جزو آخرین خودروسازانی بود که از میزان فروش خود گزارش تهیه و منتشر کرد. اما انتشار همین گزارش های دیرهنگام نیز نشان داد که همچنان از بزرگترین رقبای آمریکایی خود نظیر جنرال موتورز و فیات – کرایسلر کمتر فروخته است. هرچند که میزان فروش جنرال موتورز نیز با ۲.۳ درصد و فیات کرایسلر نیز با ۱ درصد کاهش در سال ۲۰۱۹ میلادی مواجه شده است.

طبق همین آمار که در وب سایت detroitnews آمده است، بالغ بر نصف خودروهای فروخته شده شرکت آمریکا فورد به خودروهای شاسی بلند و وانت تعلق داشته است.

مارک لانیو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت فورد، در این خصوص خاطرنشان کرد: ما قصد داریم بازار خودروهای شاسی بلند خود را توسعه ببخشیم.

وی همچنین از برنامه این خودروساز به عرضه چند مدل خودروی شاسی بلند جدید در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز سخن گفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 119613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha