کد خبر 119615
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
شورای شهر پیگیر توسعه حمل و نقل عمومی است

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر تهران در مورد مصوبه معاون رئیس جمهور در مورد توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: این موضوع را پیگیر هستیم ولی باید جزئیات آن را از شهردار تهران سؤال کنید چرا که ما در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز اکثر اعضای شورا نسبت به موضوع حادثه اخیر هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند.

وی افزود: طرح یک فوریتی در مورد الزام شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی واحدهای مسکونی مطابق با طرح تفصیلی داشتیم و به دلیل اینکه برخی از کاربری ها دچار بی نظمی جدی شده بود، این موضوع مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه برخی از منازل مسکونی در برخی از مناطق تهران به واحدهای اداری و یا برعکس تبدیل شده که باید سامان بخشیدن این زمینه انجام گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: طرح الزام نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی نیز در صحن امروز میان اعضا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که از طریق آن می توان درآمد پایدار شهری را افزایش داد.

 

حمل و نقل عمومی


وی بیان داشت: در حال حاضر عوارض بر اساس نرخ مصوب وزارت اقتصاد تعیین می‌شود و اگر طرح الزام نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری صورت گیرد شرایط متفاوت خواهد شد و درآمدی پایدار برای شهرداری‌هاست و می توان جهت ارائه بیشتر خدمات به شهروندان از آن استفاده کرد.


شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصویب این طرح چقدر تغییر قیمت عوارض تاثیر دارند، گفت: قیمت منطقه‌ای گاهی به شدت پایین است ولی میزان دقیق تغییرات در حال حاضر مشخص نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین در صحن امروز لایحه سوم سند جامع مشارکت و سرمایه‌گذاری شهر تهران مورد بحث قرار گرفته و از آنجایی که دست سرمایه‌گذاران در برخی از موارد بسته بود تصمیم جدی در نحوه سرمایه گذاری در شهر تهران با توجه به این لایحه خواهیم داشت که البته این لایحه ۳۴ ماده دارد که امروز تنها توانست ۹ ماده آن را پیش ببریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران استعفا داده است یا خیر گفت: هنوز خانم آروین استعفای خود را اعلام نکرده‌ است و همانطور که در پست اینستاگرامی ایشان نیز مطرح شده در حال فکر کردن به این موضوع هستند البته توجه باید کرد که اگر استعفایی به دست ما برسد باید در هیأت رئیسه بررسی شود و پس از آن ما با عضو مورد نظر مذاکره می‌کنیم تا صرف نظر کنند ولی اگر اصرار بر این قضیه باشند موضوع در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

هاشمی در مورد مصوبه معاون رئیس جمهور در مورد توسعه حمل و نقل عمومی گفت: این موضوع را پیگیر هستیم ولی باید جزئیات آن را از حناچی شهردار تهران سوال کنید چرا که ما در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم ولی اخیراً وزارت کشور با مسؤولان بانک مرکزی صحبت هایی داشته است تا این موضوع را پیگیری کنند و نتیجه آن تهیه صورت جلسه بوده که در نهایت تصمیم منوط به تأیید مقام معظم رهبری شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی برای این مسأله اعلام شده که تصمیم سران سه قوه را نیاز دارد و بعد هم رهبر معظم انقلاب باید نتیجه‌گیری کنند که در حال حاضر دقیقاً نمی‌دانم که چه کسی باید پیگیر این موضوع باشد ولی فردا جلسه‌ای در شورای در شهرداری تهران تشکیل می‌شود و نمایندگانی از وزارت کشور نیز حضور می‌یابند.

هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته با مقام معظم رهبری درباره توسعه حمل و نقل عمومی صحبت کردم و از ایشان خواهش کردم که این موضوع را دریابند و دو روز بعد که آقای روحانی را در مراسمی ملاقات کردم ایشان به من گفتند که به حضرت آقا چه چیزی گفته ای که به من اعلام کرده‌اند این موضوع را دنبال کنم.

منبع: فارس

کد خبر 119615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha