جزئیات ثبت‌نام کارت هوشمند راننده و ناوگان وانت

پرشین خودرو: از بهمن‌ماه امسال سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین‌شهری براساس پیمایش خواهد بود، در این راستا وانت‌بارهای بین‌شهری باید حتماً کارت هوشمند ناوگان و راننده و بارنامه برای دریافت سهمیه سوخت داشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو، وانت‌بارهایی که در جاده‌های بین شهری تردد می‌کنند،‌ ضرورت دارد از ابتدای بهمن‌ماه، اسناد حمل یعنی بارنامه دریافت کنند و در صورت دریافت بارنامه، تردد آنها ثبت و پیمایش آنها محاسبه می‌شود و معادل آن پیمایش سوخت به ناوگان وانتی اختصاص می‌یابد.

لازمه گرفتن سند حمل و بارنامه برای ناوگان وانت‌بار، داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است.

مدارک موردنیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت‌بارها شامل «مدارک و اسناد حمل» (کارت هوشمند راننده و ناوگان) و «بارنامه برای حمل محموله‌ها» است.

 

سهمیه سوخت



* امکان ثبت‌نام کارت هوشمند راننده و ناوگان وانت به چهار روش ‌

‌مراجعه و ثبت‌نام کارت هوشمند راننده و ناوگان از چهار طریق امکان‌پذیر است.

اولین روش مراجعه به نشانی‌ www.smartcard.rmto.ir بخش ثبت نام وانت‌بارهای بین‌شهری است.

دومین روش مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت است.

سومین روش کسب اطلاع از طریق ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و همچنین نمایندگی شهرستان‌ها ‌است.

چهارمین روش کسب اطلاعات از طریق نشانی‌ www.rmto.ir بخش کارت هوشمند وانت‌بار‌، است.



* هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هرکدام‌ 20 هزار تومان

هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان در حال حاضر هرکدام مبلغ 20 هزار تومان است.



* مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده و وانت

مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده شامل حداقل سن 23 سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، تصویر شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت دائم، دو قطعه عکس 3 در 4 و همچنین «برگه سلامت جسمی و روحی»، «گواهی عدم اعتیاد» و «گواهی عدم سوءپیشینه» است که این 3 مورد پس از ثبت‌نام متعاقبا از راننده اخذ می‌شود.

‌مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند ناوگان (وانت) شامل حداکثر سن ناوگان تا 20 سال،‌ ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و شماره شبای معتبر مالک خودرو، است.

به همه راننده‌ها و مالکان وانت‌بارهای بین‌شهری توصیه می‌شود در اسرع وقت برای ثبت‌نام اقدام کنند تا در روزهای آینده برای تردد و دریافت سهمیه سوخت دچار مشکل نشوند.

بنابراین گزارش، پیش از این نیز، غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این‌باره گفته بود:در راستای سهولت متقاضیان، آنها می‌توانند به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه کنند، بخشی در سایت بابت کارت هوشمند وانت‌بارها در نظر گرفته شده است، متقاضیان با ارائه مدارک، تقاضای خود را ثبت کنند آنجا هم نوع مدارک مورد نیاز درج شده است؛ همچنین ‌آدرس بیش از 3 هزار مرکز صدور کارت هوشمند سوخت ثبت شده است که می‌توانند به آن مرکز که نزدیک‌تر به محل سکونت خود است انتخاب کنند و با اخذ آدرس و شماره تلفن به آنجا مراجعه کنند.

به گفته وی، در راستای ساماندهی با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تسهیل شرایط را در نظر گرفته‌ایم، سعی کردیم در حوزه مدارک مورد نیاز و هزینه‌ها، شرایط حداقلی در نظر گرفته شود، به هر حال بحث ساماندهی وانت‌بارها و امری ضروری است که تلاش کرده‌ایم شرایط تسهیل شود.

دغاغله گفته بود: از آن منظر که تردد در جاده‌های برون‌شهری برای ناوگان بار وانت، مستلزم دارا بودن بارنامه است ما 3 مورد را در این باره پیش‌بینی کرده‌ایم؛ 4400 شرکت حمل و نقل به همراه شعب آنها، در سطح کشور داریم، این شرکت‌ها در همه جای کشور پراکنده هستند و وانت‌بارها جهت گرفتن بارنامه می‌توانند به همه این دفاتر و شعب مراجعه کنند.

به گفته وی، از سوی دیگر به تعدادی شرکت وانت‌بار مجوز صدور بارنامه داده‌ایم، اینها اتحادیه‌های وانت‌باری هستند که در میادین و مراکز عمده وانت‌باری مستقر هستند و این در راستای سهولت دسترسی ناوگان وانتی به بارنامه است، همچنین در ماه گذشته، بخش‌نامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها ابلاغ کردیم مبنی بر اینکه در هر جایی که تشخیص دهند‌ تجمع بار و وانت‌بار است و لزوم اخذ بارنامه وجود دارد، آنجا شرکت حمل و نقلی مستقر کنند و بارنامه وانت‌باری صادر شود.

منبع: فارس

کد خبر 119647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha