روزانه ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات کشته می‌شوند

پرشین خودرو: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تعداد بانوان ایرانی دارای گواهینامه را ۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۹.۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ عین الله جهانی امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در برنامه ویژه طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به پیشینه اجرای طرح همیاران پلیس در کشور اظهار کرد: این طرح از ۱۰ سال پیش تا کنون در کشور در حال اجرا است و تا کنون ۱۰ میلیون نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تصادفات جاده‌ای در کشور توضیح داد: تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ و میر در کشور است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی خودروها از سال ۸۵ تا ۹۷ اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد موتور سیکلت هم ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

 

تصادف


معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در بخش دیگری با اشاره به اینکه روزانه در کشور ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، گفت: حدود هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که ۱۰ درصد آنها ویلچری می‌شوند.


سرهنگ جهانی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای گفت: تا ۱۲ درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای را کودکان تشکیل می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از نیمی از افرادی که دچار تصادفات جاده‌ای می‌شوند در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: حدود ۵۱ درصد افراد در صحنه تصادفات، حدود ۷ درصد در مسیر و ۴۱ درصد در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش آمار فوتی‌ها باید وضعیت ازیرساخت‌های شبکه درمان و اورژانس کشور را تقویت کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود، افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر خطاهای انسانی به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ جهانی تعداد بانوان ایرانی دارای گواهینامه را ۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۹.۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۸۳ عابر پیاده در استان البرز جان خود را از دست داده اند این آمار در سال جاری به ۴۷ کشته رسیده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: نخستین عامل تصادفات در کشور عدم توجه به جلو است، ۱۰ درصد تصادفات نیز به دلیل تغییر مسیر است.

سرهنگ جهانی افزود: ۸۰ درصد تصادفات به دلیل چهار عامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و همچنین عدم توجه به جلو است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه آمار جانباختگان موتورسیکلت‌ها در کشور نسبت به قبل افزایش یافته است، افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان موتور سیکلت‌ها ضروری است.

منبع: ایسنا

کد خبر 119685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha