کد خبر 119740
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
بلیط هواپیما را گران نخرید

پرشین خودرو: مسافرت با هواپیما و رزرو بلیط ارزان هواپیما قطعا می‌تواند یکی از لذ‌ت‌بخش‌ترین سفرهای شما باشد.

به گزارش پرشین خودرو، مسافرت با هواپیما و رزرو بلیط ارزان هواپیما قطعا می‌تواند یکی از لذ‌ت‌بخش‌ترین سفرهای شما باشد. امروزه هواپیماها امکانات بسیار مجهزتری نسبت به گذشته دارند و حتی سرعت پرواز آن‌ها نیز بهتر شده است به‌طوری‌که برای جابه‌جایی بین هر دو شهر از کشور ایران، نهایت ۳ ساعت مسیر پیش رو دارید. اما معمولا هواپیماها نسبت به دیگر وسایل نقلیه قیمت بیشتری دارند؛ این موضوع نباید سبب شود که شما فکر کنید الزاما باید هزینه‌ی بیشتری را برای یک سفر هوایی انجام دهید.

شاید شما هم در برخی موارد پیامکی دریافت کرده باشید که مثلا بلیط هواپیمای سفر به فلان شهر را فقط چند ده هزار تومان بخرید. شاید با خود فکر کنید که چنین چیزی حقیقت ندارد اما در حقیقت گاه و بی گاه پیش می‌آید که شرکت‌های هواپیمایی که بلیط چارتر تهیه کرده‌اند با مشکل کمبود مسافر مواجه می‌شوند و به همین علت هزینه‌ی بلیط‌های‌شان را به حداقل می‌رسانند و در این موارد شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما علی بابا، بلیط خود را با کمترین قیمت رزرو کنید. لازم به ذکر است شرکت‌های هواپیمایی در برخی موارد کل هواپیما را به‌صورت دربست اجاره می‌کنند و هزینه‌ی اجاره‌ی بهاره‌ی آن را بین مسافران تقسیم می‌کنند که به این نوع بلیط‌ها، بلیط چارتری می‌گویند. از این رو، این نوع بلیط موقعیت مناسبی برای خرید بلیط پرواز ارزان است.

سیستم قیمت گذاری این نوع بلیط بدین شکل است که هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید قیمت بلیط کاهش بیشتری می‌یابد و البته این مشکل هم را دارد که باید در مدت زمان کمی آماده‌ی سفر و پرواز شوید و عازم فرودگاه شوید. خرید ارزان ترین بلیط هواپیما به‌گونه‌ای ممکن است که شما یکی از ۵ روش زیر را برای رزرو بلیط هواپیمای خود در نظر بگیرید.

چگونه بلیط هواپیمای ارزان بخریم ؟

۱ـ رزرو بلیط هواپیما در رزو‌های ابتدایی هفته

یکی از کارهایی که می‌توانید برای خرید بلیط پرواز ارزان انجام دهید این است که بلیط خود را در روزهای ابتدایی هفته انجام دهید. در حقیقت روزهای اول هفته ترافیک مسافران هوایی کمتر است و هواپیماهای چارتری با کمبود مسافر مواجه‌اند که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و ارزان ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که رزرو بلیط‌های ارزان هواپیما به معنای کیفیت کمتر هواپیما و نوع سفر نیست و صرفا به‌خاطر زمانی‌که بلیط را تهیه کرده‌اید قیمت آن فرق دارد. جالب است بدانید در سفرهای چارتری ممکن است شما با یک دهم هزینه‌ی نفر کناری‌تان، بلیط این پرواز را خریداری کرده باشید.

 

هواپیما



۲ـ رزرو بلیط هواپیما در روزهای بعد از تعطیلات

اگر به تقویم نگاه کنید قطعا تعطیلی‌هایی را مشاهده می‌کنید که بیشتر خانواده‌ها و افراد برای آن روزهای تعطیل برنامه ریزی کرده‌اند و یک سفر چند روزه تدارک دیده‌اند. حالا تصور کنید که کل افراد کشور که قصد مسافرت به یک شهری را دارند قبل از سفرشان دنبال رزرو بلیط هواپیما در روزهای تعطیل هستند. پس در این روزها دنبال رزرو بلیط پرواز ارزان نباشید. حتی ممکن است در روزهای تعطیل، هزینه‌های بلیط از زمان‌های عادی هم گران‌تر شود که در این شرایط خرید بلیط‌های غیر چارتری به‌صرفه‌تر است. اگر سفر کاری دارید و یا یک جلسه‌ای دارید که قرار است در یک زمان مشخص برگزار شود بهتر است منتظر لحظات آخر برای رزرو بلیط نباشید چراکه در این زمان‌ها شرکت هواپیمایی ممکن است در لحظات آخر یک پیامک به مشتریانش بدهد و قیمت بلیط را بسیار پایین بیاورد تا بلیط‌هایش به فروش برود که در این‌صورت ممکن است نتوانید بلیط مورد نظرتان را رزرو کنید و از پرواز جا بمانید.

 

هواپیما



میزان بار مجاز در پروازهای داخلی چقدر است؟

۳ـ سایت‌های معتبر رزرو بلیط

اگر همیشه بلیط خود ر از وب سایت‌های معتبر رزرو کنید می‌توانید بلیط پرواز ارزان را خریداری کنید. اما سایت‌های غیر معتبر در برخی موارد قیمت بیشتری را برای بلیط‌های‌شان ارائه می‌دهند که ممکن است شما پس از رزرو هم متوجه این موضوع نشوید. البته خرید بلیط هواپیما فقط درصورتی با نرخ متفاوت انجام می‌شود که شما دنبال بلیط چارتری باشید در غیر این‌صورت اگر از بلیط‌های سیستمی که توسط خود ایرلاین ارایه می‌شوند استفاده کنید قیمت یکسانی را در تمام سامانه‌های فروش بلیط خواهید دید.

۴ـ اهمیت ساعت پرواز در قیمت بلیط هواپیما

زمانی‌که برای خرید بلیط هواپیما علی بابا اقدام می‌کنید می‌توانید ترتیب بلیط‌های نمایش داده شده را به‌ترتیب قیمت کنید تا کمترین و ارزان قیمت‌ترین بلیط‌های شهر مقصدتان را مشاهده کنید. ممکن است در ساعات نیمه شب قیمت یک بلیط بسیار ارزان باشد با رزرو آن بتوانید بلیط خود را با کمترین قیمت خریداری کنید. البته اگر در رزرو بلیط هواپیمای خود عجله‌ای نداشته باشید می‌توانید در ساعات منتهی به پرواز قیمت‌های مختف بلیط را چک کنید که احتمالا هرچه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم قیمت آن کمتر می‌شود.

در واقع با کمی انعطاف‌پذیری پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما دور از انتظار نیست.

۵ـ رزرو بلیط هواپیما از ایرلاین‌های ارزان‌تر

اگر می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید بهتر است ایرلاین‌های ارزان‌تر را برای خرید بلیط‌های خود انتخاب کنید. ایرلاین‌های ارزان‌تر لزوما به معنای کیفیت کمتر پرواز شما نیستند اما چون از اسم و رسم کمتری برخوردارند قیمت نهایی کمتری هم دارند و می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما باشند.
 

کد خبر 119740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha