کد خبر 119751
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
خودروساز ژاپنی در فکر تسخیر ماه

پرشین خودرو: تسخیر جهان برای شركت تویوتا دیگر كسل كننده شده است. حالا این غول خودروسازی ژاپنی می خواهد با وسیله نقلیه ماهنورد، ماه را تسخیر كند.

به گزارش پرشین خودرو، طراحان لكسوس، 7 مدل مختلف از وسیله نقلیه ای را طراحی كرده اند كه می گویند برای حمل و نقل در ماه مناسب است!

اصلا معلوم نیست روزی برسد كه در آن مردم در ماه زندگی كنند، ولی اگر زندگی كنند حتما به یك وسیله برای جابه جایی و حمل و نقل نیاز دارند.


حالا برند لاكچری تویوتا، لكسوس، معلوم نیست برای خودنمایی یا به رخ كشیدن توانمندی یا شاید هم از موضوعی باخبر است كه هنوز مردم دنیا باخبر نیستند، طرح های خود را برای وسیله نقیه ماهنورد منتشر كرده است. البته لكسوس به درخواست مجله داكیومنت ژورنال كه نوعی مجله هنر و مد است، پاسخ داده و مشاركت كرده است.

 

لکسوس

 


این وسیله نقلیه ماهنورد بیشتر از مدل مفهومی (در حد طراحی كه به تولیدانبوه نرسیده) LF-30 الهام گرفته كه نوعی وسیله برقی آینده گرا است. این وسیله نقلیه برای بازی كامپیوتری هالو Halo نیز بسیار مناسب است.

این طراحی بیشتر به درد مكانی می خورد كه جاذبه نسبت به زمین كمتر است و وسایل نقلیه به راحتی از سطح ماه جدا شده و حركات آن شبیه به پریدن است. بخشی از این طراحی شباهت زیادی به كازمو، وسیله نقلیه شبیه به راكتی دارد كه در سال 1960 طراحی شده بود و در آن زمان تحت عنوان جاذبه صفر Zero Gravity موفق به كسب جایزه بهترین طراحی سال شده بود. از نظر طراحان ژاپنی، وسیله نقلیه ماهنورد اصلا لازم نیست شبیه به یك خودروی زمینی باشد و می تواند شبیه موتورسیكلت یا ATV هم باشد. شاید مهمترین ویژگی ماهنورد ژاپنی لكسوس، طراحی شبیه به دوك آن است.

در آمریكا سریالی تحت عنوان Power Ranger پخش شده بود كه از سریالی ژاپنی با نام Super Sentai اقتباس شده بود. حال طراحی لباس این ماهنورد هم شباهت زیادی به سوپر سنتای دارد.

البته نباید این طراحی ها را خیلی جدی گرفت، این طراحی ها فقط به نوعی بیان كننده حس حضور انسان در دورترین نقاط منظومه شمسی و حتی مسافرت های بین كهكشانی است. اما به هر حال داشتن رؤیا، قدم اول برای سفرهای بین سیاره ای و بین كهكشانی است.

منبع: سایپا

کد خبر 119751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha