درخواست اختصاص 40 درصد از ظرفیت تولید موتور سری ایكس.یو سمند به «ایدم»

پرشین خودرو: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باوجود ظرفیت‌های خالی در شركت ایدم، درصورت موافقت مدیرعامل ایران خودرو، 40 درصد از ظرفیت تولیدی موتور سری ایكس.یو خانواده سمند به این شركت اختصاص یابد.

به گزارش پرشین خودرو، علی جهانگیری در نشست با مدیران ارشد ایران خودرو و شركت‌های قطعه‌سازی در تبریز گفت: موفقیت در عرصه جنگ اقتصادی با همدلی و استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش تولید و به‌خصوص صنعت خودرو و قطعه‌سازی و دانشگاه‌های استان تحقق می‌یابد.

وی تاكیدكرد: ‌اگر می‌خواهیم تحولی در صنعت خودروسازی استان اتفاق بیفتد باید همه از آن حمایت كنیم و در شرایط امروزی جنگ اقتصادی تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو و حتی تولید یك دستگاه خودرو نیز برای ما مهم است.

جهانگیری با اشاره به توانمندی‌های قطعه‌سازی استان آذربایجان شرقی در زمینه مجموعه جلوبندی، طراحی و تولید قطعات الكترونیكی و مجموعه‌های برقی، از مدیرعامل ایران خودرو خواست تمامی قطعات این بخش‌ها در خودروی سمند ایران خودرو تبریز از منابع و تولید كنندگان بومی تامین شود.

 

ایران خودرو



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاكید كرد: ‌باوجود ظرفیت‌های خالی و قابلیت‌های موجود در خط سواری مونتاژ شركت ایدم، درصورت موافقت مدیرعامل ایران خودرو دست‌كم40 درصد از ظرفیت تولیدی موتور سری ایكس.یو خانواده سمند به این شركت اختصاص یابد.

وی همچنین از مقیمی درخواست كرد: با توجه به دانش فنی و توانمندی‌های شركت چرخشگر، دست كم40 درصد سفارش‌گذاری تامین گیربكس و جعبه فرمان خودرو سمند از طرف ساپكو و ایران خودرو تبریز به این شركت تخصیص داده شود.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو نیز در این جلسه به شركت ساپكو ماموریت داد تا موارد درخواستی را به صورت كارشناسی بررسی و نتیجه را هرچه سریع تر اعلام كند.

کد خبر 119755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha