کد خبر 119757
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
فولکس به پاریس نمی رود!

پرشین خودرو: فولكس واگن یك بار دیگر از حضور در نمایشگاه خودروی پاریس كه هر دو سال یك بار برگزار می شود و 2020 نوبت اجرای آن است، سر باز می زند.

به گزارش پرشین خودرو، نمایشگاه پاریس هر دو سال یك بار در نیمه اول اكتبر [اواخر شهریور] برگزار می شود، حالا رسانه های فرانسوی مثل اتوپلاس، توربو، اتواكتو و كپیتال خبر داده اند كه مهمترین برند فولكس واگن قصد شركت در نمایشگاه شهر نورها را ندارد.

یورگن استاكمن Jürgen Stackmann ، از اعضای هیئت مدیره در حوزه فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش برند فولكس واگن در جمع خبرنگاران كه از وی در باره حضور در نمایشگاه پاریس پرسیدند گفت: «احتمالا خیر. برنامه ای برای امسال تدوین نشده است.»

 

فولکس واگن


نمایشگاه خودروی فرانكفورد هم دوسالانه است و در سال هایی كه نمایشگاه پاریس برگزار می شود، فرانكفورت برگزار نمی شود. نمایشگاه بین المللی فرانكفورت در سال 2019 ضربه ی شدیدی را متحمل شده و تعداد بازدیدكنندگان آن از 810 هزار در سال 2017 به 560 هزار در سال 2019 تنزل داشته است. باور بر این است كه دلیل اصلی عدم حضور فولكس واگن در نمایشگاه پاریس، افول محبوبیت نمایشگاه های بین المللی خودرو است. بخش مالی این گروه خودروسازی میزان هزینه و فایده را اندازه گیری می كند و معتقد است با كاهش حضور بازدیدكننده، حضور در این گونه نمایشگاه ها توجیه خود را از دست می دهد.

البته باید به این نكته هم توجه كرد كه گروه فولكس واگن، یكی از متنوع ترین گروه های خودروسازی است كه برندهای بسیار متنوعی را در خود جای داده است. برای همین احتمال دارد فقط برند فولكس در این رویداد مهم نمایشگاهی حضور نیابد. در حال حاضر گروه فولكس واگن برندهایی مثل آئودی، سعادت، اشكودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوكاتی، اسكانیا و مان را در خود جای داده است.

البته برند لامبورگینی از گروه خودروسازی فولكس واگن هم از همین حالا اعلام كرده است كه در نمایشگاه ژنو در كشور سوئیس كه در ماه مارس شركت نخواهد كرد.

شاید این هم یكی دیگر از علائمی باشد كه از اهمیت نمایشگاه های بین المللی كاسته شده است. بیشتر خودروسازان ترجیح می دهند وقتی خودروی جدیدی را به مرحله تولید انبوه می رسانند، برای آن رویدادی در نظر می گیرند و مراسم رونمایی و عرضه را برگزار می كنند. این رویكرد جای به نمایش گذاشتن توانمندی ها با به نمایش گذاشتن خودروهایی را گرفته است كه هرگز به تولید انبوه نمی رسند و فقط برای خودنمایی فقط در حد طراحی تولید و در نمایشگاه های بین المللی به نمایش گذاشته می شوند. برگزاری مراسم رونمایی یا لانچ خودرو به مراتب ارزانتر است. ضمن آن كه اكثر خودروسازان در نمایشگاه های بین المللی هزینه های هنگفتی می كنند تا محصولات خود را در معرض دید قرار دهند، در حالی كه در واقع در خیلی از مواقع رقبا از آن بهره مند می شوند.

منبع: سایپا

کد خبر 119757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha