تجهیزات بازخوانی جعبه‌سیاه بوئین 737 تهیه می‌شود

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه برای بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ 737 در کشور نیازمند دریافت نرم‌افزارهای مربوط به جعبه‌سیاه بودیم، گفت: در این‌باره با سازنده جعبه سیاه مکاتبه کردیم و پاسخ گرفتیم.

به گزارش پرشین خودرو، حسن رضایی‌فر، در تشریح آخرین وضعیت بررسی سانحه بویینگ 737 اوکراینی اظهار داشت: روند بررسی‌ها ادامه دارد اما آخرین کاری که انجام شده آن است که از کارخانه سازنده جعبه سیاه درخواست کرده‌ایم که به ما اعلام کنند برای بازخوانی جعبه سیاه، چه نرم‌افزاری لازم است.

وی با اشاره به اینکه بوئینگ 737 سانحه دیده هواپیمای جدیدی است و بازخوانی جعبه سیاه آن تجهیزات خاص می‌طلبد، افزود: پس از پاسخ کارخانه سازنده، فهرست این نرم‌افزارها را به مسئولان مربوطه ارائه دادیم تا اگر می‌خواهند بازخوانی جعبه سیاه در داخل کشور انجام شود، این نرم‌افزارها را تهیه و خریداری‌ کنند تا عملیات بازخوانی در کشور انجام شود.

 

جعبه سیاه بوئینگ


رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه سازنده قطعه جعبه سیاه همکاری لازم را با ما داشت، افزود: فهرست یک سری تجهیزات و برنامه‌های لازم برای نصب کابل‌ها و دانلود و همچنین بازسازی، ‌به مسئولان ارائه داده‌ایم تا خریداری شو‌د و همزمان در حال مذاکره با برخی متخصصان داخلی هستیم تا با این تمهیدات بازخوانی جعبه‌سیاه در کشور انجام شود.

رضایی‌فر با بیان اینکه تیم بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی با مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام ادامه روند بررسی سانحه است، گفت: نمایندگان کشورهای اوکراین و کانادا هم در جلسات تیم بررسی سانحه در کنار ما حضور دارند‌.

بنابراین گزارش، رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی پیش از این نیز در پاسخ به این سوال که نماینده معرفی شده از سوی آمریکا وارد بررسی سانحه در ایران می‌شود، گفته بود: «نفر پاسخگوی» آمریکایی قرار نیست به ایران بیاید.

به گفته رضایی‌فر‌ جعبه سیاه شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور (FDR&CVR ) هنوز باز نشده‌ است، تیم بررسی سانحه باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد که قاعدتا این فرایند زمان‌بر خواهد بود و تکمیل گزارش سانحه احتمالا یک سال زمان‌ می برد.علت وقوع این سانحه باید ریشه‌یابی می‌شود تا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

‌رضایی‌فر گفته بود: کشورهای کانادا، آمریکا و اوکراین در سایت‌های مرتبط اعلام کرده‌اند که تا کنون بررسی سوانح در ایران مطابق با تمام استانداردها بوده‌ است؛ در هیچ یک از گزارش‌های سوانح قبلی سانسور نداشتیم، در بررسی سانحه بویینگ ۷۳۷ هم نمایندگان اوکراین، کانادا و بازپرسان ویژه حضور دارند و از تمام موضوعات مستندبرداری می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 119759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha