کاهش هزینه بندری با الحاق 2 بندر به منطقه آزاد چابهار

پرشین خودرو: رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار زمینه را برای فعالیت اقتصادی بیشتر تاجران فراهم می کند، زیرا الحاق این بنادر به منطقه آزاد بخشی از هزینه های مرتبط با واردات و صادرات را کم می کند.

به گزارش پرشین خودرو، حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تصویب لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، گفت: قطعا تصویب این قانون می تواند نقش به سزایی در توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان داشته باشد، زیرا اتصال دو بندر شهید بهشتی و کلانتری به بندر چابهار، قدرت مانور بندر چابهار را چندین برابر خواهد کرد.

 


تبدیل بندر چابهار به محور مواصلاتی برای تجارت و صادرات و واردات کالا

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی، بندر چابهار به یک محور مواصلاتی برای تجارت و صادرات و واردات کالا تبدیل شده است، از این رو تقویت این بخش می تواند معادلات اقتصادی کشور را تغییر دهد.


وی افزود: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود، اما دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی به عنوان اجزای اصلی بندر چابهار به این بندر متصل نبودند که این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده بود، حال با اتصال دو بندر مذکور به بندر چابهار می توان از ظرفیت های موجود آن ها برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.

 

بندر


افزایش چندبرابری سرمایه گذاری داخلی و خارجی با الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی را چندین برابر خواهد کرد، این مسئله همواره یکی از دغدغه ها و خواسته های اصلی مردم منطقه بوده است.

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار زمینه را برای فعالیت اقتصادی بیشتر تاجران فراهم می کند، زیرا الحاق این بنادر به منطقه آزاد چابهار بخشی از هزینه های مرتبط با واردات و صادرات را کم می کند.



تقویت بندر چابهار و بنادر مرتبط زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم می کند

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: تقویت بندر چابهار و بنادر مرتبط زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم می کند، زیرا این بندر از طریق کریدور جنوب به شمال به کشورهایی مانند روسیه و آذربایجان متصل شده و پس از آن می توان بازارهای اقتصادی اروپا را هدف قرار داد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 119760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha