کد خبر 119764
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
فراخوان ساخت دستگاه کمک ناوبری هواپیما

پرشین خودرو: ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است که از طرح‌های خلاقانه و برتر در حوزه طراحی و تولید بومی دستگاه کمک ناوبری DME حمایت می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، دستگاه کمک ناوبری DME سیستمی است که فاصله هواپیما را از یک ایستگاه زمینی اندازه‌گیری می‌کند. در این دستگاه، بر خلاف سیستم رادار که از مکانیزم ارسال امواج و انعکاس آن ها بعد از برخورد به مانع استفاده می‌شود، عمل انتقال امواج دو طرفه صورت می‌گیرد.

 

هواپیما

 

بدین معنی که هم هواپیما و هم ایستگاه زمینی به ارسال امواج می‌پردازند؛ سپس مدت زمان کل دریافت امواج رادیویی از هواپیما به ایستگاه زمینی و بالعکس اندازه‌گیری می‌شود، زمان تأخیر از زمان باقی‌مانده کم شده و نتیجه بر عدد 2 تقسیم می‌شود. از روی زمان بدست آمده می‌توان فاصله هوایی بین هواپیما و ایستگاه را محاسبه کرد و با فاصله به دست آمده؛ ارتفاع هواپیما و فاصله تا زمین محاسبه می‌شود.


بر همین اساس و با توجه به اهیمت بومی‌سازی این دستگاه مهم در صنعت هوایی، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است که از تولید این سیستم حمایت می‌کند.

همه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی فعال در صنعت هوایی و هوانوردی برای مشارکت در این فراخوان می‌توانند تا پنجم بهمن‌ ماه امسال طرح‌های خود را به نشانی دبیرخانه ستاد به نشانی info@sat.isti.ir ارسال کنند یا با شماره 22433677-021 تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

کد خبر 119764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha