کد خبر 119769
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه شد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، حجم تقاضای خودرو افزایش یافته و شوک جدیدی به بازار وارد می‌شود بنابراین قیمت ها افزایش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: از آنجایی که در حال حاضر تولید روزانه خودروسازان از 4 هزار دستگاه عبور کرده‌، نمی‌توان کاهش تولید را دلیلی برای افزایش قیمت‌ها دانست در واقع تورم کنونی موجب شده موج جدیدی از نقدینگی به سمت بازار چارچرخ‌ها روانه شود.


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید چارچرخ‌ها هستند، افزود: در صورتی که تقاضا از عرضه پیشی گیرد، قیمت روند صعودی پیدا کرده و گرانی ایجاد می شود.

 

بازار خودرو



خرید خودرو به راهکاری برای حفظ ارزش پول مردم تبدیل شده است

وی اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر برخی سازمان‌ها تورم کنونی را 40 درصد اعلام می‌کنند اما آنچه در جامعه جریان دارد بیش از این عدد است بنابراین مردم برای ارزش پول خود به دنبال سرمایه گذاری و خرید کالا هستند و به زعم آنها یکی از این راهکارها خرید خودرو است.

این نماینده مردم در مجلس دهم به یکی دیگر از دلایل افزایش تقاضا در بازار خودرو اشاره کرد و ادامه داد: با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، حجم تقاضا افزایش یافته و شوک جدیدی به بازار وارد می شود در این شرایط برخی افراد به دنبال خرید و دپو خودرو هستند تا با قیمت‌های بیشتر این محصول را عرضه کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 119769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha