خودروهای گروه پژو206 و 207 به سامانه EMS یورو5 ارتقاء یافت

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به ارتقاء سیستم مدیریت موتور ( EMS) از استاندارد یورو 4 به یورو5 اعلام کرد: با طراحی این سیستم مصرف سوخت و سطح آلایندگی خودرو مطابق با استاندارد یورو 5 به حداقل ممکن می رسد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ،امین الله کرمان پور در یک نشست خبری اظهار داشت: تولید انبوه اولین نمونه سیستم کنترل مدیریت موتور ( EMS ) از بهمن ماه 94 توسط گروه صنعتی غرب استیل با سرمایه گذاری در حدود 15 میلیون یورو آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی گفت : سیستم کنترل مدیریت موتور ( EMS ) مجموعه پیچیده ای از نرم افزارهاست که بر روی یک سخت افزار نصب و در بازار تحت عنوان کامپیوتر خودرو شناخته می شود؛ با طراحی این نرم افزار می توان تمامی سنسورها و عملکردهایی که در موتور و خودرو وجود دارد سازگار و یکپارچه نمود و کنترل بهینه و بازدهی حداکثری را به موتور خودرو بخشید.

این مدیر صنعتی در ادامه یاد آور شد : گروه غرب استیل به عنوان مجموعه ای بزرگ قطعه سازی هم اکنون قطعات فلزی بدنه مختلف خودروهای ایران خودرو و قطعات ریخته گری وتولید شاسی خودروهای مختلف، مجموعه تجهیزات و سامانه دوگانه سوز خودروهای داخلی و مجموعه کامل سیستم مدیریت موتور خودرو ( EMS) را برای خودروسازان داخلی تامین می کند.

کرمان پور تصریح کرد : از سال 95 چندین پروژه دیگری در این گروه قطعه سازی اجرایی شده است که آخرین پروژه ای که توسط ایران خودرو نیز عملیاتی شده ارتقاء سطح آلایندگی خودروها از یورو 4 به یورو 5 است که در هفته های اخیر توسط ایران خودرو نیز رونمایی شد.

 

نشست غرب استیل


در ادامه این نشست حبیب هاشمی فرد، مدیر مهندسی این گروه صنعتی قطعه سازی اظهار داشت : سیستم مدیریت موتور ( EMS) 16 قطعه دارد که مهمترین آنها ECU یا همان کامپیوتر خودرو و سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر است.

وی ارتقاء سیستم EMS از یورو 4 به یورو 5 را یکی چند پروژه های مهم این گروه صنعتی در جریان تحریم اعلام کرد و افزود : گروه صنعتی غرب استیل به عنوان اولین و تنها شرکت داخلی توانست با سرمایه ای بالغ بر 2 میلیون یورو این پروژه را اجرایی و خودروهای گروه پژو 206 و 207 را به سامانه EMS یورو 5 ارتقاء دهد.

وی تاکید کرد : سامانه استاندارد یورو 5 دو اقدام در حوزه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را انجام می دهد که در حوزه کاهش مصرف سوخت در خودروهای گروه 206 چیزی در حدود 8 درصد و آلایندگی به طور میانگین 30 درصد کاهش را به دنبال خواهد داشت.


تامین و تولید کروز کنترل پژو 207 توسط یک گروه قطعه سازی

این مدیر صنعتی در ادامه به پروژه داخلی سازی کروز کنترل پرداخت و گفت: کروز کنترل یا سامانه تثبیت سرعت خودرو است که هدف آن علاوه بر راحتی راننده ،کاهش مصرف سوخت نیز است که در شرایط تحریم به دلیل عدم تامین این سامانه در دو خودرو دنا و پژو 207 ، پروژه ای در این زمینه تعریف و گروه صنعتی غرب استیل توانست ظرف مدت 9 ماه و با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد تومان این سامانه را کاملا داخلی سازی نموده وهم اکنون قادر به تحویل سامانه کروز کنترل برای خودروهای 207 است.

هاشمی فرد همچنین طراحی و تامین ECU و EMS برای موتور ملی که بر روی 3 خودرو دنا ، سمند و دنا پلاس را پروژه دیگری در این گروه صنعتی عنوان و خاطر نشان کرد : در حال حاضر این پروژه تا 85 درصد پیشرفت داشته است و تا خرداد 99 آماده تحویل به خودروسازان خواهد بود.

به گفته وی این پروژه در 2 فاز تامین EMS برای موتور تک سوز بنزینی و در فاز دوم تحویل EMS برای موتورهای دوگانه سوز خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری امید یادگاری مدیر بازرگانی گروه صنعتی غرب استیل اظهار داشت : گروه قطعه سازی غرب استیل از سال 94 تولید EMS را برای تولیدات ایران خودرو با 3 درصد آغاز کرد و در سال 96 و 97 این رقم به ترتیب به حدود 5.5 و 13 درصد در تولیدات ایران خودرو رسید و در سال جاری این سهم را به حدود 14 و نیم درصد افزایش یافت و پیش بینی می شود تا پایان امسال این سهم به حدود 16 درصد برسد ضمن اینکه این گروه صنعتی آمادگی داریم تا سهم و ظرفیت تامین EMS را به حدود 30 درصد تولیدات ایران خودرو افزایش دهد.

وی در ادامه دشواری تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، اعمال جریمه بابت دیرکرد تسویه ارزی از سوی این بانک به دنبال بلوکه شدن حساب های شرکت از سوی کونلون بانک چین و همچنین زمانبر شدن ثبت سفارش‌ها و مشکلات ترخیص اقلام از سوی گمرک را از جمله مشکلات پیش روی تولید برشمرد و گفت : انتظار می رود دولت و بانک مرکزی حمایت و همراهی بیشتری را با واحدهای قطعه سازی در رفع این مشکلات داشته باشند.


استارت پروژه داخلی‌سازی دریچه گاز برقی از سال 99 در غرب استیل

وی همچنین به پروژه داخلی‌سازی دریچه گاز برقی در این گروه صنعتی اشاره و عنوان کرد : از اواخر پاییز 99 این پروژه اجرایی می شود که کاهش 30 تا 40 درصدی ارزبری‌ را به دنبال خواهد داشت.

این مدیر صنعت قطعه سازی در ادامه در خصوص تاثیر ارتقاء استاندارد یورو 4 به یورو 5 در قیمت تولیدات خودروسازان گفت : در ارتقای استاندارد یورو4 به یورو5 هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودروها صورت نگرفته است، چرا که برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نکرده ایم.

یادگاری خاطرنشان کرد: این گروه قطعه سازی 2 میلیون یورو سرمایه گذاری برای ارتقاء استاندارد یورو 4 به یورو 5 را با هدف حفظ سبد فروش خود اجرایی کرده است و از این رو هیچ افزایش قیمتی را در اجرای این پروژه در تولیدات نخواهیم داشت.

کد خبر 119772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha