20میلیارد یورو نیاز حرکت خودروسازان آلمانی به سوی خودروهای برقی

پرشین خودرو: چنانچه خودروسازان آلمانی بخواهند از خودروهای متعارف امروزی به سمت خودروهای برقی تغییر مسیر بدهند به 20 میلیارد یورو كمك دولتی نیازمند خواهند بود.

به گزارش پرشین خودرو، انجمن خودروسازی آلمان VDA از دولت این كشور تقاضای تخصیص چند میلیارد یورو برای حمایت كامل از تحول در صنعت خودروی این كشور و عبور از موتورهای درون سوز به قوای محركه برقی را مطرح كرده است.


استفان ولف از انجمن خودروسازی آلمان در مصاحبه رادیویی گفته است: «من فكر می كنم بودجه ای كه تأمین كنندگان و صنعت خودروی آلمان برای این دوره گذار نیاز دارد دو رقم با 9 صفر جلوی آن باشد». این اظهار نظر زمانی مطرح می شود كه قرار است گردهمایی بین سران صنعت خودرو و سیاستمداران دولتی در برلین برگزار شود.


مجری برنامه رادیویی از استفان ولف خواست رقم دقیق تری را بیان كند تا شنونده ایده بهتری از این برآورد داشته باشد كه ولف در جواب رقمی حدود 10 تا 20 میلیارد یورو را مطرح كرد.

 

خودروی برقی



بخشی از این سرمایه گذاری برای زیرساخت های شبكه ی شارژ خودروهای برقی و بخشی از آن سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر برای تقویت تقاضا برای خودروهای برقی است. بخش دیگری از این سرمایه گذاری بهتر است در پیل های سوختی و سوخت های هیدروژنی صورت پذیرد كه پاك ترین فناوری شناخته شده فعلی است.

برخی می گویند صنعت خودروی آلمان غفلت كرده و به موقع خود را برای تولید و توسعه فناوری ها و انرژی های نو آماده نكرده است. در حال حاضر مهمترین رقیب صنعت خودروی آلمان، كشور چین است كه حكومت آن سرمایه گذاری بسیار سنگینی را در خودروهای برقی، سوخت های جایگزین و انرژی های تجدید پذیر كرده كه هیچ كشوری در دنیا قدرت رقابت با آن را ندارد.

ظرف 10 سال آینده، بر اساس گزارش منتشر شده، 400 هزار شغل در صنعت خودرو، كه یكی از اصلی ترین ستون های اقتصاد آلمان را تشكیل می دهد، در معرض نابودی قرار گرفته است. در یك دهه آینده، موتورهای درون سوز یا در اصطلاح احتراق داخلی internal combustion مرحله به مرحله از چرخ تولید خارج می شوند. زمانی كه باتری ها جای قوای محركه درون سوز را بگیرند، تعداد قطعات مورد نیاز برای به حركت درآوردن خودرو به شدت كاهش می یابد كه به معنی از دست رفتن مشاغل در قطعه سازی، لوازم یدكی و تأمین است.

بر اساس مطالعات انجام شده در انجمن خودروی آلمان، فقط 80 تا 90 هزار شغل به طور مستقیم در شاخه ی قوای محركه تا سال 2030 از دست خواهد رفت.

در ماه نوامبر سال 2019 دولت آلمان یارانه برای خودروهای برقی اختصاص داد كه از مالیات تأمین می شود. آنگلا مركل هم در همان زمان درخواست ایجاد 1 میلیون ایستگاه شارژ خودرو در سراسر آلمان تا سال 2030 را مطرح كرد. این در حالی است كه امسال یعنی 2020 فقط 21 هزار ایستگاه شارژ خودروهای عمومی درسراسر آلمان وجود دارد. نبود ایستگاه شارژ عمومی یكی از مهمترین موانع گسترش خودروهای برقی در آلمان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 119823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha