کد خبر 119830
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
بازداشت سلطان قاچاق سوخت

پرشین خودرو: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بازداشت سرباند اصلی قاچاق سوخت با پرونده ۱۲۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با دستگیری وی، از میلیون ها لیتر قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شد.

به گزارش پرشین خودرو، علی مویدی خرم آبادی امروز در نشست خبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رویکردهای دانش محور و مبارزه تخصصی آگاهانه را برای کاهش قاچاق کالا و ارز در پیش گرفته‌ایم که اگرچه با همکاری ۲۶ دستگاه عضو این ستاد به توفیقات خوبی دست یافتیم اما تحریم‌های ظالمانه در مبارزه با قاچاق و ارز تأثیر منفی داشت.

وی افزود: علیرغم تحریم‌ها توانستیم از قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور جلوگیری کنیم و در حال حاضر شاهد کمترین مورد خروج کالای اساسی از کشور هستیم.

 

علی مویدی


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با نگاه پیشگیرانه توانستیم از خروج منابع ملی جلوگیری کنیم یادآور شد: با کمک وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بر روی شبکه‌های اصلی قاچاق کالا متمرکز شدیم که در یک سال اخیر با سرباند ها و یقه سفید ها مبارزه کردیم که باند آنها متلاشی شد.


مویدی خرم آبادی افزود: در یکی از پرونده‌های اصلی فردی که در دستگاه قضائی نفوذ داشت اجازه پیشرفت کار را نمی‌داد ولی با کمک اطلاعات سپاه و دستگاه قضائی علاوه بر آنکه از خروج میلیون‌ها تن سوخت قاچاق جلوگیری کردیم توانستیم این فرد را بازداشت کرده و رقم قطعی ۱۲۵ میلیارد تومان به عنوان جریمه برای این فرد محکومیت بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به رسیدگی به ۱۸۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در سال جاری گفت: مجموع این پرونده‌ها ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با کمک دستگاه قضائی زمان رسیدگی به این پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته مویدی خرم آبادی با شوتینگ که همان قاچاق کالا با استفاده از خودروهای سبک است مقابله شده و دستورالعمل‌های لازم به استان‌های مرزی ابلاغ شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته ۹ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شد اما از هدایت و انتقال این میزان سوخت به سمت قاچاق جلوگیری کردیم.

منب: مهر

کد خبر 119830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha