آزادراه تهران-شمال محدودیت ترافیکی شبانه دارد

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به هزینه‌هایی که در آزادراه تهران-شمال انجام شد و با توجه به لزوم بازگشت سرمایه، در کمیته مربوطه نرخ عوارض بررسی شد، هم‌اکنون نیز در هیأت دولت نرخ عوارض منطقه یک در حال بررسی است.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان افتتاح آزمایشی منطقه‌ یک آزادراه تهران - شمال و اعمال محدودیت‌های ترافیکی پس از افتتاح در این آزادراه، توضیح داد: ‌تصمیم گرفته شده است با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی ترافیک کشور و شورای ایمنی کشور جلسه‌ای درباره منطقه یک آزادراه تهران-شمال تشکیل شود و همه سازمان‌ها و ارگان‌هایی که باید در این مسیر آزادراهی خدمات‌رسانی کنند، حضور یابند و با آنها مشورت شود و در مورد موارد گوناگون و همچنین زمان دقیق افتتاح منطقه یک ‌در ‌ماه جاری، مشخص شود.

خادمی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم پیش از زمان بهره‌برداری رسمی، چند روزی از این مسیر آزادراهی در قالب تردد آزمایشی، با تعداد محدودی خودرو، ترددسنجی داشته باشیم تا در صورت لزوم، نقص و کمبودها را جبران کنیم.

 

خیر اله خادمی



* اعمال محدودیت ترافیکی در برخی ساعات روز در منطقه یک آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت ترافیکی در برخی ساعات روز در منطقه یک آزادراه تهران-شمال افزود: برای تردد در حالت عادی مشکلی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال نداریم، اما در ایام پیکِ ترافیک، محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود، منطقه یکِ آزادراه در شهرستانک به جاده قدیم کرج - چالوس متصل می‌شود و ممکن است در محل اتصال خروجی آزادراه به جاده موجود کرج - چالوس، در ایام پیک‌ ترافیک پس بزند، بنابراین ضرورت ایجاب می‌کند محدودیت‌های ترافیکی خاصی را برخی ساعات در مسیر اعمال می‌کنیم که در جلسه مذکور، در این باره هم ‌تصمیم‌گیری خواهد شد تا نحوه عبور از آزادراه مشخص شود.

خادمی اضافه کرد: با توجه به ابعاد و نوع کاری که در آزادراه تهران - شمال صورت گرفته است، مشکلی در تردد‌ها نداریم، اما ممکن است در ورودی و خروجی آزادراه که از یک طرف به اتوبان شهید همت در تهران و از طرف دیگر به جاده کرج - چالوس در منطقه شهرستانک اتصال دارد، محدودیت‌های ترافیکی اعمال شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: در این‌باره ‌با پلیس راه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر ارگان‌ها مشورت‌هایی خواهیم داشت تا مشخص شود برای عبور از آزادراه چگونه عمل کنیم.



* احتمال توقف تردد ‌در برخی ساعات در منطقه یک آزادراه تهران-شمال

وی افزود: قطعاً همه ساعات روز که هوا روشن است، تردد در آزادراه برقرار است، اما به هر حال ممکن است برخی مواقع محدودیت ترافیکی در برخی ساعات روز ایجاد کنیم که در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.



* اخذ عوارض به صورت الکترونیک در منطقه یک آزادراه تهران-شمال‌

خادمی درباره اخذ عوارض در آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: اخذ عوارض در آزادراه به صورت الکترونیکی خواهد بود و هیچ‌گونه توقفی بابت دریافت عوارض در منطقه یک آزادراه تهران - شمال نداریم.



* بررسی رقم عوارضی تهران-شمال به هیأت دولت رفت ‌

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال گفت:‌ در کمیته مربوطه در این باره پیشنهاداتی شده است، با توجه به هزینه‌هایی که در این آزادراه انجام شده است (حدود 8 هزار میلیارد تومان) و با توجه به لزوم بازگشت سرمایه، در کمیته مربوطه نرخ‌ها بررسی شده است، ضمن آنکه در هیأت دولت هم قیمت‌ها در حال بررسی است تا با کمک آنها کاهش قیمتی نسبت به برآورد داشته و قیمت مشخصی اعلام کنیم.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در همین ماه (بهمن‌ماه) به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه بخشی از (50 درصد) منطقه 2 آزادراه نیز تا ابتدای سال 1400 افتتاح خواهد شد.

برای ساخت منطقه یک آزادراه تهران-شمال حدود 8 هزار میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش روز ‌پروژه ‌‌10هزار میلیارد تومان است.

با افتتاح منطقه یک، خودروها در اتوبان همت و در کنار دره کن وارد مسیر آزادراه می‌شوند و پس از طی 32 کیلومتر مسیر آزادراه و حدود 3 کیلومتر مسیر دسترسی، در منطقه شهرستانک وارد جاده قدیم کج-چالوس می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 119875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha