بازگشت ایران خودرو به ریل تولید با روحیه جهادی

پرشین خودرو: ایران خودرو روز گذشته آماری از تولید 10 ماهه این شرکت در سال جاری را منتشر کرد که حاکی از ثبت رکوردی جدید در تولید خودرو بود. اما این رکوردزنی در تولید خودرو در شرایطی که با سخت ترین تحریم های اقتصادی مواجه هستیم چگونه به دست آمده است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال 1394 را به جرات می توانیم یکی از بدترین سال ها در حوزه خودرو بنامیم. سالی که انواع و اقسام محدودیت ها و ممنوعیت ها را در حوزه خودرو به چشم دیدیم.

آسیب هایی که از قِبَل اتفاقات ناخوشایند این سال در صنعت خودرو و صنایع وابسته روی داد تا جایی پیش رفت که در حال تبدیل شدن به یک مشکل امنیتی بزرگ برای کشور بود.

فقط کافیست تا تعداد تعهدات معوق خودروسازان و اعتراضات مشتریان در مقابل نهادهای رسمی و تعدیل نیروی گسترده در صنعت خودرو و قطعه سازی را به خاطر بیاوریم تا متوجه شویم که اتفاقات سال 97 با صنعت خودروی ایران چه کرد.

در مقابل اما باید سال 98 را سال جبران مافات در صنعت خودرو بنامیم. شاید گزاف نباشد که بگوییم در آینده صنعت خودروی ایران، به پیش و پس از سال 97 تقسیم بندی شود. سالی که صنعت خودرو را تا مرز نابودی پیش برد اما...

چرا صنعت خودرو از بین نرفت!؟

در خصوص چرایی نجات صنعت خودرو از شرایط سال 97 گفتنی های زیادی وجود دارد اما دو دلیل مهم آن از نظر نگارنده را باید نگاه به داخلی سازی 100 درصدی و توان فنی قطعه سازان در کنار روحیه جهادی همراه با تفکر عمیق مدیرعامل جوان ایران خودرو بدانیم.

 

یورو5



روحیه جهادی غول خفته ای است که گویا تنها در شرایط بحرانی در ما ایرانی ها بیدار می شود. هر چند تا کنون آسیب های زیادی نیز به دلیل سوءمدیریت برخی مدیران جهادی به کشور تحمیل شده است ولی این آسیب ها به دلیل فاقد فکر و ایده بودن این مدیران جهادی بوده است نه روحیه جهادگری.

برای این مدعا بد نیست به دوره کوتاه مدیریت فرشاد مقیمی در ایران خودرو و نخستین اقدامات وی بی اندازیم.

مقیمی در ابتدای ورود به ایران خودرو با تبری جستن از نگاه مونتاژ محور، جلساتی را با فعالان صنعت قطعه سازی ترتیب داد و اعلام کرد که از تمام توان فنی قطعه سازان داخلی استفاده خواهد کرد بی آنکه به نام و نشان آنها توجهی داشته باشد و ملاک اول کیفیت و قیمت مناسب تامین کنندگان قطعات است.

همین نگاه موجب همراهی روزافزون قطعه سازان با مدیرعامل جوان ایران خودرو شد تا جایی که افزایش همکاری ها منجر به کاهش شدید تعهدات معوق ایران خودرو و بازگشت به کار بسیاری از نیروهای تعدیل شده قطعه سازان شد.

نگاه راهبردی مدیرعامل ایران خودرو به توان قطعه سازان داخلی و قطع امید از خارج در کنار همراهی فعالان صنعت قطعه سازی و سیاست گذاران ارشد اقتصادی، شرایطی را فراهم آورد که در سال 98 ایران خودرو بتواند اقدامات مهمی مثل تولید موتور یور5 را به سرانجام برساند.

به همین دلیل است که مدعی هستیم ترکیب روحیه جهادی همراه با تفکر و نیروی جوانی، نسخه شفابخش صنعت خودرو و اقتصاد کشور است.

ایران خودرو در دوره جدید مثال خوبی برای این ادعاست.

کد خبر 119878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha