ترکیبات آروماتیک بنزین در نمونه‌های پاییز افزایش داشته است

پرشین خودرو: سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح کیفیت سوخت توزیعی در کشور طی ۹ ماهه ابتدای امسال گفت: گوگرد موجود در بنزین طی پاییز امسال نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است اما در برخی نمونه‌های این فصل ترکیبات آروماتیک بنزین افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، زهرا سماعی در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور که در امروز سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد درباره وضعیت کیفیت سوخت کشور از ابتدای امسال تا آخر پاییز اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال ۳۳۲ نمونه نفت‌گاز از محورهای مواصلاتی و جایگاه‌های عرضه سوخت کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفت و محتوای گوگرد آن‌ها آنالیز شد.


سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: درصد نمونه‌های نفت‌گاز با محتوای گوگرد کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام طی فصول بهار ، تابستان و پاییز امسال به ترتیب ۱۶، ۱۲ و ۱۶ درصد بود. همچنین درصد نمونه‌های نفت‌گاز با محتوای گوگرد بین ۵۰ تا ۲۵۰ پی‌پی‌ام طی این سه فصل به ترتیب ۷۰، ۷۷ و ۷۹ درصد بود.

 

بنزین


سماعی با بیان این که درصد نمونه‌های نفت‌گاز با محتوای گوگرد بیش از ۵۰ پی‌پی‌ام طی ۹ ماه ابتدای امسال به ترتیب ۱۴، ۱۱ و ۵ درصد بود تصریح کرد: به طور کلی نتایج آنالیز گوگرد نفت‌گاز نشان می دهد که با کمی نوسان در تابستان کیفیت نفت‌گاز از نظر گوگرد رو به بهبود بوده است.

وی در ادامه درباره نتایج بررسی آنالیز بنزین توزیعی در کشور گفت: در نمونه‌های بنزین محتوای بنزن ، آروماتیک‌ها و گوگرد مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج آنالیز نشان می‌دهد که بنزن تمامی نمونه‌ها به‌جز یک مورد مطابق با استاندارد ملی یورو 4 است.

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: نتایج آنالیز بنزین نشان می‌دهد که مجموع آروماتیک‌های موجود در بنزین فصول بهار و تابستان کمتر از حد مجاز ۳۵ درصد ( استاندارد یورو 4) بود ولی در نمونه‌های اخذ شده پاییز این میزان افزایش یافته است.

سماعی در پایان اظهارکرد: نتایج آنالیز گوگرد نیز نشان می‌دهد که تمامی نمونه‌های فصول بهار و تابستان بیشتر از ۵۰ پی‌پی‌ام بود اما میزان گوگرد بنزینی طی پاییز امسال به صورت قابل توجهی رو به کاهش بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 119890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha