کد خبر 119894
۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
فراخوان تویوتا به دلیل نقص کیسه هوا

پرشین خودرو: شرکت تویوتا موتور اعلام کرد، به دلیل وجود اشکالی الکتریکی که می تواند موجب عمل نکردن کیسه های هوا در هنگام بروز تصادف شود، ۳.۴ میلیون دستگاه از محصولات خود در سراسر جهان را فرا می خواند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت تویوتا موتور اعلام کرد، به دلیل وجود اشکالی الکتریکی که می تواند موجب عمل نکردن کیسه های هوا در هنگام بروز تصادف شود، 3.4 میلیون دستگاه از محصولات خود در سراسر جهان را فرا می خواند.

این فراخوان 2.9 میلیون دستگاه خودرو شامل مدل های کرولای 2011 تا 2910، ماتریکس 2011 تا 2013، آوالون 2012 تا 2018 و آوالون هیبرید 2013 تا 2018 می شود و پس از یک مورد تصادف منجر به مرگ اعلام شده است.


واحد کنترل برق خودروهای معیوب فاقد حفاظ کافی در برابر نویزهای الکتریکی ای که در زمان تصادف اتفاق می افتد است و این نقص می تواند منجر به ناقص عمل کردن یا عمل نکردن کیسه های هوا شود. این ایراد همچنین مانع از عملکرد پیشرانهای کمربند ایمنی می شود.

 

کیسه هوا

 

در ماه آوریل، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های امریکا تحقیقاتی را در مورد 12.3 میلیون کیسه هوای احتمالا معیوب به کار رفته در خودروهای مختلف و از جمله خودروهای تویوتا انجام داده بود.

این اداره در ماه آوریل اعلام کرد که 2 مورد حادثه از جمله یک تصادف منجر به مرگ «در ارتباط با محصولات شرکت تویوتا گزارش شده که در آنها احتمالا فشار الکتریکی بالا» منجر به باز نشدن کیسه های هوا شده است. هر دو خودرویی که در این تصادف ها نقش داشتند خودروهای تویوتا کورولا بودند.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های امریکا، کیسه های هوای معیوب روی بیش از 12 میلیون خودروی تولیدی شرکت های تویوتا، فیات کرایسلر، هوندا، هیوندای، کیا و میتسوبیشی طی سال های 2010 تا 2019 به کار رفته اند.

منبع: تسنیم

کد خبر 119894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha