رونمایی از خودرو برقی و خودران جنرال موتورز کروز اوریجین

پرشین خودرو: خودروی برقی و خودران کروز اوریجین با سرمایه‌گذاری جنرال موتورز و هوندا تولید خواهد شد. این خودرو در خدمات اشتراک سواری کروز جنرال موتورز استفاده می‌شود و به‌صورت عمومی فروخته نخواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو،استارتاپ کروز (Cruise) که با سرمایه‌گذاری جنرال موتورز و هوندا از سال ۲۰۱۳ فعالیت می‌کند، خودروی جدید اوریجین را به‌نمایش گذاشت. مدل مفهومی، برقی و تمام خودران کروز اوریجین (Cruise Origin) به نمونه‌های برندهای دیگر مثل فولکس واگن سدریک (Sedric) شباهت دارد. اما برخلاف دیگر خودروهای مفهومی و آینده‌نگرانه با فناوری خودران که تنها نمایشی هستند، محصول مشترک جنرال موتورز و هوندا تولید خواهد شد.



براساس گزارش رویترز، دن امان مدیر ارشد جنرال موتورز تأیید کرده است که کروز اوریجین باهدف استفاده به‌عنوان خودروی داخلی شرکت تولید خواهد شد. درواقع این خودروی برقی و جعبه‌ای شکل با درهای کشویی و کابین بزرگ، ابتدا در برنامه‌ی خدمات اشتراک سواری برای کارکنان جنرال موتورز به‌خدمت گرفته می‌شود و سپس به ناوگان کروز اضافه خواهد شد.

 

کروز اوریجین

 

کروز اوریجین خودروی برقی و خودران است، بنابراین با حذف شدن فرمان، پدال‌های گاز و ترمز و پنل روبه‌روی راننده، تمام کابین دراختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. تیم طراحی دو ردیف صندلی با وضعیت نشستن روبه‌رو برای این خودرو درنظر گرفته‌اند که کابین را بسیار جادار و راحت کرده است. باتوجه به اینکه اوریجین به‌صورت عمومی فروخته نمی‌شود و دراختیار سرویس‌های انحصاری کروز خواهد بود، اوبر و لیفت درآینده‌ای نزدیک باید با بازیگری مهم و خودرویی کاملا جدید و منحصربه‌فرد رقابت کنند.

 

کروز اوریجین


مشخصات فنی کروز اوریجین به‌طور کامل و دقیق مشخص نشده اما این خودرو برقی است و براساس پلتفرم جدید جنرال موتور ساخته می‌شود. علاوه بر این، اوریجین از حسگرهای چند لایه در فناوری خودران استفاده می‌کند و باتوجه به گفته‌های مدیران کروز و جنرال موتورز، بسیار ایمن و هوشمند است. کروز اوریجین ماژولار است و به‌راحتی می‌تواند ارتقا یابد؛ این ویژگی به جنرال موتورز اجازه می‌دهد که با صرفه‌جویی کردن در هزینه‌ها، خودرو را به مرور زمان بهتر کند.

مدیران ارشد کروز طول عمر اوریجین را بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر اعلام کرده‌اند که ۶ برابر نهایت کارکرد یک خودروی متوسط بنزینی معمولی در بازار آمریکا است. بنابراین هزینه‌ی خدمات کروز اوریجین برای مسافرها می‌تواند پایین‌تر از سرویس‌های رقیب باشد. جزییات در مورد کرایه‌های مسافرها با کروز اوریجین اعلام نشده اما مدیران این استارتاپ اشاره کرده‌اند که یک شهروند سان فرانسیسکو با استفاده از خدمات اشتراک سواری کروز، هر سال تا ۵٬۰۰۰ دلار در هزینه‌هایش صرفه‌جویی خواهد کرد. البته این نکته را هم باید درنظر گرفت که استفاده و آزمایش مدل‌های تمام خودران مثل کروز اوریجین که صندلی و فرمان راننده ندارند، هنوز در تمام ایالت‌های آمریکا مجاز نیست. برای مثال حتی در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا هم آزمایش فناوری خودران با فهرستی از قوانین پیچیده انجام می‌شود.

جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ و هوندا هم از سال ۲۰۱۸ در استارتاپ کروز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. خودروساز بزرگ آمریکایی از خودروهایی تولیدی فعلی مثل شورولت بولت برای توسعه‌ی فناوری خودران کروز استفاده می‌کند. تیم مهندسی کروز به‌صورت مستقل از جنرال موتورز فعالیت می‌کند و در سان فرانسیسکو مستقر است.

منبع: زومیت

کد خبر 119910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha