برگزاری مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی شهری

پرشین خودرو: رئیس سازمان شهرداری‌ها: پیگیر اختصاص اعتبارات ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی جمالی نژاد در مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی شهری کشور افزود: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، مقرر گردیده دولت از محل صرفه جویی سوخت ۱۴۲ هزار دلار یارانه برای تامین و خرید اتوبوس‌های گازسوز اختصاص دهد و این عدد در اتوبوس‌های دیزلی ۶۷ هزار دلار است.


وی گفت: پیگیر اختصاص اعتبارات ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هستیم و در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته مدیر عامل اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی شهری به عنوان مسئول کمیته نوسازی و تامین اتوبوس‌ها از محل تهاتر فروش نفت منصوب شده و امیدواریم در این زمینه بتوانیم بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کنیم.

 

اتوبوس


وی به اعطای مجوز جهت انتشار اوراق مشارکت برای سامانه‌های اتوبوس رانی چند شهرداری مرکز استان از سوی وزیر کشور بر اساس قانون بودجه سنواتی و معرفی آن‌ها به بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت اشاره نمود و متذکر شد: با توجه به تعهد دولت که در قانون ذکر شده پنجاه درصد بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط دولت تضمین می‌شود.


رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: در این راستا، شهرداری‌های فوق به سازمان برنامه و بودجه معرفی شده تا بتوانند از ظرفیت مذکور استفاده نمایند.


وی با اشاره به محدودیت‌های مالی موجود، اضافه کرد: ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی شهری همواره بدنبال جلب کمک‌های دولت و مجلس به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری هستیم تا این بخش مهم حمل و نقل عمومی شهری بتواند بهتر به مردم خدمت رسانی نماید.


جمالی نژاد گفت: امروز به مدیرانی نیاز داریم تا در این شرایط دشوار با کار و تلاش شبانه روزی و ابتکار و خلاقیت بتوانند راهکار‌های اجرایی و عملیاتی برای توسعه حمل و نقل عمومی ارائه و از تلفیق دانش نوین و بومی کشورمان و ظرفیت نخبگان و جوانان و بهره گیری از استارت آپ‌ها و ایده شو‌ها بتوانند مدل‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهند.


سی و پنجمین مجمع عمومی عادی اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی شهری کشور با حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیرکل حراست وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهری در کرمان برگزار شد.

کد خبر 119943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha