کد خبر 119983
۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
جزئیات خروج بوئینگ کاسپین از باند فرودگاه

پرشین خودرو: پس از وقوع سانحه صبح امروز بوئینگ MDکاسپین همه مسافران این پرواز و همچنین گروه پروازی به سلامت از طریق درهای اضطراری خارج شدند.

به گزارش پرشین خودرو، صبح امروز بوئینگ ام دی متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین در مسیر تهران- ماهشهر پس از نشستن در باند فرودگاه از باند خارج شد و پس از عبور از دیواره فرودگاه وارد اتوبان ماهشهر-اهواز شد.

این هواپیما با رجیستر EP-CPZ به شماره پرواز 6926 پس از نشستن در فرودگاه ماهشهر از انتهای باند خارج شد و خوشبختانه مسافران به سلامت از هواپیما خارج شدند.

در این راستا شرکت هواپیمایی کاسپین نیز اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرده است.


در اطلاعیه شرکت کاسپین آمده است: ساعت 7:50 امروز یک فروند هواپیمای مک دانل داگلاس MD 83 با رجیستر EPCPZ متعلق به شرکت کاسپین به شماره پرواز 6926 در فرودگاه ماهشهر به زمین نشست و از انتهای باند خارج شد و به فنس و موانع انتهای مسیر برخورد کرد.


در ادامه این اطلاعیه آمده است همه 135 مسافر و گروه پرواز در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شدند و علت حادثه در دست بررسی است.

طبق اعلام کاسپین اطلاعیه‌ها و اخبار موثق درباره این سانحه صرفا از طریق روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی کاسپین قابل پیگیری است.

همچنین تیم واکنش اضطراری هواپیمای کاسپین به همراه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به ماهشهر اعزام شدند.

 

هواپیمای کاسپین



* بررسی احتمالات درباره دلیل وقوع حادثه

بنابر این گزارش در این هواپیما برخی خبرنگاران، برخی کارکنان و همچنین مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی نیز حضور داشتند.

برخی شنیده‌های تایید نشده حاکی از آن است که خلبان به علت دیر نشستن روی باند کنترل هواپیما را از دست داده و از باند خارج شده است.

همچنین برخی از کارشناسان هوایی معتقدند احتمال بروز مشکل هیدرولیک یا عمل نکردن تراست ریورسرها امکان پذیر است اما در کل ضرورت دارد پس از بررسی کمیسیون بررسی سانحه دلایل دقیق سانحه مشخص و از سوی مراجع رسمی اعلام شود.

همچنین در فیلمی که از این سانحه منتشر شده است سرعت تخلیه مسافران کند برآورد می‌شود در حالی که ضرورت دارد در کمتر از یک دقیقه در چنین سوانحی با همکاری مهمانداران، مسافران از هواپیما تخلیه شوند.

منبع: فارس

کد خبر 119983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha