کد خبر 119989
۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
سوسیس‌های فولكس پرفروش‌تر از خودروها!

پرشین خودرو: كدام محصول گروه خودروسازی فولكس واگن آلمان از همه بیشتر می فروشد؟ گلف؟ شاید. بیتل یا همان فولكس قورباغه ای؟ شما این طور فكر می كنید.

به گزارش پرشین خودرو، پرفروش ترین محصول فولكس واگن یك خودرو نیست. ون هم نیست. در حقیقت پرطرفدارترین محصول فولكس واگن یك نوع سوسیس است.


بله درست است. از دهه 1970 یعنی بیش از 45 سال این شركت نوعی سوسیس در كارخانه ولفسبرگ تولید می كند كه نام آن كاری ورست Currywurst است. مصرف كنندگان اصلی این سوسیس، كاركنان و كارگران فولكس واگن هستند و چون طرفدار زیادی دارد بیرون از كارخانه هم فروخته می شود.


بگذارید دقیقتر آمار و ارقام بدهیم. سال گذشته گروه خودروسازی فولكس واگن 6.2 میلیون دستگاه خودرو در تمامی كارخانه های خود در سراسر دنیا تولید كرد. حداقل 50 كارخانه در سطح دنیا دارد. فقط كارخانه این گروه خودروسازی در ولفسبرگ 6.8 میلیون بسته سوسیس كاری ورست تولید كرد.

 

سوسیس



واقعیت این است كه فولكس واگن كه یكی از بزرگترین خودروسازان دنیا است، تولید كننده گوشت هم هست. البته از ابتدا تولید محصولات غذایی را برای كاركنان خود شروع كرده بود اما به تدریج به دلیل كیفیت بالا، مشتریانی غیر از كاركنان خود پیدا كرد و این فعالیت گسترش پیدا كرد. این موضوع ایده تازه ای نیست و از دهه 1930 كاركنان این شركت به این نتیجه رسیده اند كه چرا تهیه غذا كه موضوع مهمی است برون سپاری شود. از این رو حتی سوسیس را هم خودشان در محل كارخانه خودروسازی تولید و بسته بندی كردند كه به دلیل كیفیت بالا گسترش پیدا كرد.

ریچارد هاموند معروف تاپ گییر كه به دلیل بددهنی هنگام گزارش از این مجله وابسته به بی بی سی اخراج شد، حالا یك سری برنامه به نام نیو دیسكاوری تولید كرده كه در یكی از سری های آن به معرفی خط تولید سوسیس در فولكس واگن و مقایسه آن با خط تولید خودرو پرداخته كه برنامه جالب و دیدنی شده است. در این برنامه جالب، هاموند با یكی از قدیمی ترین كاركنان فولكس واگن كه 50 سال پیش در این شركت خودروسازی استخدام شده بود مصاحبه می كند. شغل این كهنه كار فولكس دوختن تودوزی داخل خودرو بوده كه بعد به كارخانه سوسیس سازی فولكس منتقل شده است. شاید جالب باشد كه بدانید سوسیس های فولكس واگن در رستوران های قطعه سازان فولكس هم طرفدار زیادی دارد. گویی فولكس واگن به تولید سوسیس هم به عنوان قطعه سازی نگاه می كرده است!

منبع: سایپا

کد خبر 119989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha