ذوب‌آهن امکان تولید ماهانه 10هزار تن ریل را دارد

پرشین خودرو: مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان اینکه ظرف 6 ماه آینده امکان تولید ریل 72 متری هم د اریم،‌ گفت:‌ ماهانه تا 10 هزار تن ریل متناسب با نیاز و تقاضا تولید می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، منصور یزدی‌زاده امروز در همایش حمل و نقل ریلی و رونقل تولید، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که در محل دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما برای تولید ریل ملی شبانه روز کار کردیم و این گام از اوایل دهه 70 آغاز شد و به مرور توسعه یافت و امروز در بحث تولید ریل گام‌های خوبی برداشته‌ایم اگرچه کمبودهایی وجود دارد اما در کنار ما کم کاری‌هایی داشتیم راه‌آهن هم در این باره کم کاری‌هایی داشته و کمتر به سراغ ما می‌آمدند.


وی با اشاره به اینکه فرایندی که در واردات ریل به وجود آمده برای تغییر زمانبر است، گفت: ما محصولی که تولید می‌کنیم ریل 18 متری است که به راحتی امکان تولید ریل 36 متری داریم و خط تولید ما برای ریل 36 متری تعریف شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اضافه کرد: برای ریل‌های 72 متری هم اگر تقاضا وجود داشته باشد آماده تولید هستیم.

یزدی‌زاده با بیان اینکه در تولید ریل 36 متری هیچ مشکلی نداریم، اضافه کرد: در تولید ریل‌های 72 متری هم ابتدا مشتری باید تقاضا را به ما اعلام کند و ما آماده تولید هستیم.

وی گفت: اگر ریل 36 متری را در نظر بگیریم تا 400 هزار تن هم امکان تولید داریم.

 

تولید ریل


مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: پیش از این فولاد ریل را از هندوستان وارد می‌کردیم و به ریل تبدیل می‌شد اما امروز در تولید ریل هیچ مشکلی نداریم و سنگی که وارد ذوب‌آهن می‌شود به ریل تبدیل می‌شود.

یزدی‌زاده ادامه داد: برای متروی تهران ریل UIC54 تولید می‌کنیم و برای شهرداری اصفهان نیز ریل تولید کردیم ضمن آنکه تا 22 بهمن ماه هم ریل معادن به صورت صد در صد در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: سفارشی که تاکنون وزارت راه به ما داده است، یک پارت 15 هزار تنی است و یک پارت 13 هزار و 500 تنی برای وزارت راه تولید کرده‌ایم ضمن اینکه یک پارت 2 هزار تنی برای بخش خصوصی تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل ذوب‌آهن تاکید کرد: ماهانه تا 10 هزار تن ریل متناسب با نیاز و تقاضا امکان تولید داریم.

یزدی‌زاده با بیان اینکه ریل‌های تولیدی ما برای سرعت‌های 250 کیلومتر به عنوان خطوط پرسرعت قابل استفاده است، گفت: برای تولید ریل برای سرعت‌های بالاتر از 250 کیلومتر آماده هستیم و فقط باید تاج ریل تغییر کند.

وی درباره تامین ریل خط آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان گفت: این فاینانسر خط آهن است و یکی از شرایط آنها تامین ریل توسط خود آنها است. ما آماده تولید ریل برای این خط آهن هم هستیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن تاکید کرد: در صورت وجود تقاضا تا 6 ماه آینده امکان تولید ریل 72 متری هم داریم و یکی از اهداف افزایش سرعت ریل گذاری است.

یزدی‌زاده با اشاره به اینکه ریل داخلی نسبت به بیرون از نظر قیمت مناسب‌تر است،‌گفت: در تولید فولاد امروز واردات مقرون به صرفه نیست. ارزبری فولاد حدود 25 درصد و 100 دلار است و در فولادی که برای ریل تولید می‌کنیم این عدد به 120 دلار می‌رسد و مابقی ریالی است.

منبع: فارس

کد خبر 119995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha