آزمایشگاه اندازه گیری ذرات معلق خودروهای دیزلی راه اندازی شد

پرشین خودرو: برای اولین بار، آزمون جدید اندازه گیری ذرات معلق خودروهای دیزلی در مرکز آزمون آلایندگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به بهره برداری رسید.

به گزارش پرشین خودرو، آزمون جدید ISQI با هدف پایش میزان ذرات معلق خودروهای دیزلی سنگین براساس استاندارد آلایندگی راه‌اندازی شده است.

مطابق ضوابط سازمان حفاظت محیط‌ زیست، چنانچه خودروی مورد تست دارای ذرات معلق بیش از حد مجاز باشد، مردود اعلام شده و از شماره‌گذاری آن ممانعت به‌عمل خواهد آمد.

نتایج اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کلان‌شهرها نشان می‌دهد، ذرات معلق عامل اصلی آلودگی هوا این شهرها است و یکی از منابع اصلی تولید ذرات معلق، خودروهای دیزلی سنگین هستند که برای کنترل و کاهش انتشار این ذرات، نصب فیلتر جاذب ذرات معلق یا DPF نیز بر روی این خودروها اجباری شده است.

همچنین هدف دیگر از راه‌اندازی این تست پایش عملکرد فیلتر جاذب ذرات معلق و صحه‌گذاری تاثیرگذاری آن در خودروهای دیزلی است. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که می تواند از ورود فیلترهای نامناسب و بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کند.

مراسم افتتاح آزمایشگاه خودروهای دیزلی سنگین در مرکز آزمون آلایندگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همزمان با برگزاری همایش محیط زیست و آلایندگی خودروها و با حضور رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل شرکت ISQI صورت گرفت.

 

کامیون



محمدمهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، در این مراسم با تاکید بر اهمیت راه اندازی این آزمون جدید آلایندگی گفت: با ایجاد این آزمایشگاه، امکان انجام تست‌های اندازه‌گیری ذرات معلق خودروهای دیزلی سنگین در کشور فراهم شده است که علاوه بر افزایش توان نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در کنترل انتشار ذرات معلق منتشره از خودروهای دیزلی، در مجموع کاهش هزینه‌های بازرسی خودرو‌سازان و شرکت‌های عرضه کننده خودروهای سنگین در کشور را در پی داشته و می تواند مانع از خروج حدود ۵ میلیون دلار ارز در سال شود.

اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در این مراسم گفت: با مدیریت هوشمندانه و تاکید سازمان محیط‌ زیست بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر آزمایشگاه‌های کشور در راستای ایجاد تست‌های جدید، امروز تست اندازه‌گیری ذرات معلق خودرو‌های دیزلی سنگین راه‌اندازی می‌شود که در ادامه این راه خود را موظف به ارتقای هرچه بیشتر تجهیزات فنی و دانش فنی کارکنان می‌دانیم تا با سرعت بیشتر به استانداردهای روز اروپا دست‌ یابیم و بتوانیم آنچه که سازمان محیط‌ زیست در قالب استانداردهای اجباری ابلاغ می‌کند را در داخل کشور انجام دهیم.

 وی در ادامه سخنان خود، با تقدیر از حمایت‌های سازمان محیط‌زیست، با ارزشمند شمردن این گردهمایی، آن را فرصتی مناسب برای همدلی و تلاش تمامی شرکت‌های بازرسی حوزه‌های مرتبط در ایجاد وحدت رویه و اشتراک‌گذاری دانش‌ها در دست‌یابی به بهترین‌نتایج در انجام تست‌ها دانست و اذعان کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به واسطه سوابق و تجربیات بالای خود در سی‌دهه فعالیت خود در انجام بازرسی‌ و بروزرسانی مستمر تجهیزات و دانش متخصیص خود، این آمادگی را دارد تا دانش و تجربیات خود را با سایر شرکت ها به اشتراک بگذارد.

یادآور می شود، همایش تخصصی و آموزشی محیط زیست و آلایندگی خودرو ششم تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸ در محل مرکز آزمون و تحقیقات آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار می شود.

کد خبر 119996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha