تسریع در فرآیند دانش بنیان شدن قطعه سازان

پرشین خودرو: رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری گفت: لیستی از قطعات خودرو و شركت های تولید كننده آن به فهرست دانش‌بنیان‌ها اضافه خواهد شد ماهیت بسیاری از این شركت‌ها دانش بنیان است، در این مسیر، فرآیند دانش بنیان شدن را كوتاه تر خواهیم كرد.

به گزارش پرشین خودرو، علی وحدت در گردهمایی جهادگران عرصه تولید و خودكفایی افزود: انباشت بسیار مهم و خوبی از دانش فنی و نیروی انسانی در صنعت خودرو وجود دارد. 4600 شركت دانش بنیان مختلف داریم كه در بخش های مختلف فعالیت می كنند كه منابع مالی مختلف تجهیز شده اند، در یك سال گذشته بیش از دوهزار میلیارد تومان به این شركت ها كمك و بیش از هزار میبلیارد هم سرویس تضامین مالی ارایه شده كه بخشی هم برای شركت های قطعه سازی بوده كه دانش بنیان شناخته شده اند.

 

علی وحدت



وی بر ایجاد اكوسیستم نوآوری و پایدار كردن آن در حوزه خودروسازی تاكید كرد و گفت: روش تحقیق و توسعه تغییر كرده و درحال حاضر شركت های دانش بنیان كوچك می توانند تامین كننده نیازمندی های شركت های بزرگ باشند. ایجاد مكانیزم پایدار برای تزریق نوآوری به خودروسازی و شركت های قطعه سازی مهم است. باید این مكانیزم مداوم باشد نه این كه با تغییر شرایط حركت چرخ معكوس شود.

وحدت استفاده از روش های نوین تامین مالی در خودروسازی را موضوع مهمی دانست و گفت: نگاه كلاسیك برای تامین مالی برای سرمایه در گردش از طریق سیستم بانكی ناكارآمدترین مسیر است. استفاده از مدل های نوین تامین مالی سبب می شود كه كم تر نیاز به منابع بانكی باشد.

کد خبر 120018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha