کد خبر 120158
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
مجهزترین ایکس ری کامیونی کشور بهره‌برداری شد

پرشین خودرو: دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منطقه آزاد اروند سفر کرده است از بهره برداری مجهزترین ایکس ری کامیونی کشور در این منطقه همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منطقه آزاد اروند سفر کرده است از بهره برداری مجهزترین ایکس ری کامیونی کشور در این منطقه همزمان با دهه فجر خبر داد.

بانک در مراسم بهره برداری از این سامانه، با اشاره به اینکه این دستگاه از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش 200 میلیارد ریال ساخته شده است گفت: این دستگاه ایکس ری مدل (x-ray- gahtri ) قادر است در یک ساعت حداقل 120 کامیون و روزانه 1500 کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتورها منعکس نماید.

 

ایکس ری

 

او با تاکید بر اینکه این دستگاه ایکس ری توسط متخصصان وزارت دفاع کشورمان ساخته شده است ادامه داد: این ایکس ری پرسرعت، پلاک خوانی و کانتینر خوانی را توسط دوربین انجام می دهد که با نصب این تجهیزات، گمرک مرز تجاری شلمچه، مجهز به ایکس ری کامیونی پیشرفته شد و مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور کالا از مبادی رسمی مرتفع خواهد شد.


گفتنی است؛ بندر خشک شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از این مرز به بزرگترین شریک تجاری کشورمان یعنی عراق صادر می شود.

در آیین بهره برداری از این پروژه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کامیونی پیشرفته کشور در مرز شلمچه از امروز فعالیت خود را در نقطه صفر مرزی ایران و عراق آغاز می کند.

منبع: فارس

کد خبر 120158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha