کد خبر 120194
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
توقف پروازهای رفت و برگشت چین در فرودگاه امام

پرشین خودرو: مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از توقف کامل پروازهای رفت و برگشت چین در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدمهدی کربلایی در حاشیه نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران درباره کاهش پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: پس از اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد، ۳۰ درصد کاهش پرواز داشتیم که در پی آن، با خطوط هوایی کشورهای دیگر نشستی برگزار کردیم و شرایط ایران را برای آنها توضیح دادیم و آنها نیز بازدیدهایی از منطقه مورد نظر داشتند.

وی افزود: ایرلاین های خارجی انگیزه استفاده از کریدور هوایی ایران را دارند و اتفاقی که افتاد، سبب کاهش موقتی پروازها شد که امیدواریم تا قبل از سفرهای نوروز ۹۹، شرایط به حالت عادی بازگردد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مورد ویروس کرونا گفت: این واقعه شرایطی را برای پروازهای چین ایجاد کرد که در حال حاضر تجهیزات لازم در فرودگاه نصب و مراقبت های لازم به دقت انجام می شود.


وی با تاکید بر اینکه پروازهای چین و بالعکس قطعا متوقف شده، گفت: با هماهنگی وزارت خارجه، وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی، پروازهایی برای انتقال دانشجویان و ایرانیان مقیم چین با رعایت ایمنی کامل و با حضور پدافند غیرعامل و نیروهای وزارت بهداشت برای انتقال این افراد، انجام می شود که این پروازها در رسته پروازهای برنامه ریزی شده، نیست.

 

فرودگاه امام


به گفته کربلایی، فرودگاه امام خمینی برنامه ریزی کرده ایرانیان مقیم چین که با این پروازها به کشور برمی گردند وارد ترمینال اصلی نشده و از مسیر خاص به قرنطینه می روند که این قرنطینه در فرودگاه مستقر نیست.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این منطقه یک مجموعه لجستیک است که برنامه ریزی شده هاب اول لجستیک و هاب دوم مسافری منطقه باشد، افزود: شهر فرودگاهی در ۴ فاز طبق طرح جامع در حال توسعه است که در پایان فاز چهارم به ظرفیت ۹۰ میلیون مسافر در سال می رسد.

وی به برنامه ریزی شهر فرودگاهی برای بهینه سازی ترمینال های موجود و ساخت ترمینال جدید اشاره و اظهار داشت: در یکی، دو سال اخیر تعداد مسافران به دلایلی کم شده بود که در یکی، دو ماه آینده تعداد مسافران ورودی به این فرودگاه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی فعالیت ترانزیتی در فرودگاه امام هستیم تا مسافران از کشورهای دیگر به این فرودگاه آمده و از آنجا به سایر کشورها سفر کنند، یادآور شد: ایرلاین های خارجی در حال بازگشت به این فرودگاه هستند و شرایط مسافری به زودی به حالت عادی بازمی گردد.

وی از دیگر فعالیت های شهر فرودگاهی را توسعه بخش اقتصادی و کارفرآینی در آن دانست و گفت: صنایع های تک صنایع حمل و نقل بخش خدمات، صنایع تعمیر قطعات و پشتیبانی هواپیما در این شهر فرودگاهی راه اندازی خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 120194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha