سیستم جدید ترمز عقب خودروهای رانا و دنا رونمایی شد

پرشین خودرو: برای اولین بار در ایران از سیستم ترمز عقب دیسکی خودرو در شرکت آذین تنه با حضور مدیرعامل ایران خودرو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و در راستای نهضت ساخت داخل، خط تولید سیستم جدید ترمز عقب برای خودروهای رانا، دنا و پژو 405 راه اندازی شد.

در این مراسم مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به آمادگی ایران خودرو برای همراهی با قطعه سازان افزود: ادامه حیات خودروسازان به فعالیت قطعه سازان وابسته است و به طور قطع رمز موفقیت امروز ما وحدت بین این دو بخش است.

فرشاد مقیمی، توجه به پتانسیل های داخلی را از نقاط قوت کشور دانست و گفت: ایران خودرو ترجیح می دهد با قطعه سازانی همکاری نماید که عمق ساخت داخل بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه همچنین هدف گذاری ایران خودرو را تولید روزانه ۳۰۰۰ دستگاه در سال آینده اعلام و تصریح کرد : به زودی با تولید ۲۵۰۰ دستگاه در روز به اهداف تولید ۳ هزار دستگاه در سال آینده دست خواهیم یافت.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین تنها راه عبور از بحران در کشور را توجه به تولید عنوان و خاطر نشان کرد : امیدواریم با همراهی قطعه سازان به سر منزل مقصود در تولید دست یابیم.

مقیمی در ادامه با توجه به مشکل اختلاف بالای قیمت خودرو در بازار به راهکار وزیر صمت در این زمینه پرداخت و گفت: در جلسه شب گذشته با وزیر صمت راهکارهایی برای مدیریت تقاضا و ایجاد فرصت های برابر برای خرید خودرو در نظر گرفته شد که به زودی توسط وزیر اعلام می شود.

وی افزود: ایران خودرو تا کنون یک ریال به قیمت تولیداتش اضافه نکرده است و کماکان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خودرو را تحویل می دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو، با اشاره به تحویل بیش از ۱۵۰ هزار خودرو ظرف ۳ ماه اخیر تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که اگر یک روز هم شده یک خودرو بیشتر تحویل مشتریان بدهیم.

وی افزود: انجام تعهدات اولویت اول شرکت ایران خودرو است.

مقیمی همچنین در خصوص تاثیر داخلی سازی بر کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: پروژه جدیدی تعریف کردیم تا قطعات داخلی سازی شده کاهش قیمت داشته باشد و در همین راستا بسته ای را به قطعه سازان پیشنهاد داده ایم که در صورتی که در سال اول قطعه ای را ساخت داخل کنند به قیمت خارج خریداری کنیم و در برخی قطعات به قیمت فوب خلیج فارس این جریان ادامه یابد.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: راهکار اصلی کاهش قیمت خودرو منطقی کردن قیمت تمام شده، افزایش بهره وری و رشد تیراژ خودرو است.

مقیمی در پایان استفاده از ربات در سایت فروش ایران خودرو را غیرممكن خواند و با بیان اینكه هیچ رانتی در فروش محصولات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عرضه را در ماه‌های پایانی افزایش خواهیم داد و تقاضای کاذب را مدیریت می‌کنیم.

 

آذین تنه


در ادامه این مراسم مصطفی نکو نظر مدیرعامل شرکت آذین تنه، با اشاره به رونمایی از سیستم جدید ترمز عقب دیسکی در این شرکت گفت: تولید این سیستم در مجموع سالیانه ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را به همراه دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری تولید ۱۰۰۰ دست سیستم جدید ترمز عقب افزود: برنامه تولید سیستم ترمز محصول 322 را به صورت انحصاری در نظر داریم.

نکونظر، همچنین با اشاره به اینکه تا پیش از این ۴۵ درصد قطعات شرکت آذین تنه وارداتی بود، تصریح کرد: امروز واردات در شرکت به ۱۰ درصد رسیده و بیش از ۹۰ درصد محصولات داخلی سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سیستم ترمز خودروهای سنگین و سبک تولیدی در آذین تنه برای محصولات ایران خودرو است، افزود: با شرکت های بهمن، زامیاد و سایر شرکت ها برای تامین سیستم ترمز مذاکراتی داشته ایم.

به گفته این قطعه ساز داخلی، در تولید سیستم جدبد ترمز عقب خودرو حدود ۲۰ میلیون یورو خودکفایی صورت گرفته است.

کد خبر 120211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha