کد خبر 120215
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد

پرشین خودرو: نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: به موجب ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد عظیمیان، در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.

وی افزود: دیدگاه قانونگزار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است.


نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است.

 

نقل و انتقال خودرو
 

عظیمیان ادامه داد: در ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد.

وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.

در سامانه فارس من، موضوعاتی با عناوین آقای رئیسی شما تکلیف سند خودرو را مشخص کنید و لزوم بازنگری در الزام به تنظیم سند خودرو در دفتر اسناد رسمی ثبت شده است.

منبع: فارس

کد خبر 120215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha