رشد 30 درصدی تولید تجاری ها در شرکت ایران خودرودیزل

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو از رشد 100 درصدی تولید خودروهای سواری و 30درصدی خودروهای تجاری در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در سال آینده رکوردهای جدیدی را در تولید خودروهای تجاری در شرکت ایران خودرو دیزل به ثبت می رسانیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد مقیمی در مراسم تحویل خودروهای آتش نشانی به شرکت فرودگاهها و معرفی پروژه های توسعه ایران خودرو دیزل اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو در حال اجرای محوری ترین برنامه ها در تمامی شرکتها و زیر مجموعه هااست تا پرچم تولید را در کشور برافراشته نگه داشته شود.

وی محور اصلی تولید در ایران خودرو را توجه به عمق ساخت داخل اعلام کرد و در همین راستا به میزان داخلی سازی اولین سری از خودروهای آتش نشانی تحویلی به شرکت فرودگاهها اشاره و عنوان کرد: در اولین خودرو تولیدی با کاربری آتش نشانی که امروز تحویل می شود 25 درصد ساخت داخل صورت گرفته است اما در نمونه بعدی این سهم به 35 درصد افزایش یافته است و در خودروهای بعدی قطعا سهم داخلی سازی را بیشتر خواهیم کرد.

وی در ادامه با توجه به اقدامات و برخی پروژه های توسعه ای به موضوع داخلی سازی ون وانا با موتور پایه گاز سوز اشاره کرد و افزود: تولید ون پایه گاز سوز و همچنین اصلاح ساختار مالی در مجموعه گروه ایران خودرو در راستای ماده 141از برنامه های در حال اجرا در ایران خودرو است.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو تا پایان امسال موضوع افزایش سرمایه ایران خودرو که از محل تجدید تجدید ارزیابی دارایی حاصل شده، عملیاتی می شود.

 

آتش نشانی



مقیمی همچنین بر لزوم حضور محکم و قوی تر در تولید موتورهای دیزلی تاکید کرد و اظهار داشت: به زودی ارتقاء موتور 355 به بورو5 اجرایی می شود و به دنبال آن ارتقاء موتور 457 نیز در دستور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با توجه اجرای کامل قرارداد تحویل 12 دستگاه خودروهای آتش نشانی به شرکت فرودگاهها تا تیر99 افزود: تا پایان امسال باتحویل 2 دستگاه دیگر از خودروهای آتش نشانی، مجموع خودروهای تحویلی به شرکتها فرودگاهها به 4 دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان این مراسم بر لزوم اعتماد دولت به توانمندی های مهندسی و طراحی و تولید در صنعت خودرو اشاره و خاطر نشان کرد: مجموعه ایران خودرو تنها شرکتی است که از شبکه تامینی بسیار کاملی در کشور برخوردار است و می تواند نقش بسزایی در تامین نیاز ناوگان هوایی، دریایی و جاده ها ایفا کند.
 

کد خبر 120274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha