کد خبر 120310
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
گلایه عضو شورا از عدم تخصیص بودجه به مترو

پرشین خودرو: عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم تخصیص بودجه به مترو انتقاد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شهربانو امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران گفت: برابر مفاد تبصره ۳۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۸، شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD)، کلیه درآمدهای وصولی حاصل از تغییر پهنه (کاربری)، عوارض صدور پروانه و اعطای مازاد تراکم در محدوده 300 متری زون‌های TOD (مترو وBRT ) را صرفا در توسعه سیستم های حمل و نقل انبوه بر به ویزه مترو هزینه کند.

 

شهربانو امانی

 

وی با اشاره به تحقق درآمد ۵۰۰ میلیاردی از صدور پروانه املاک در محدوده مذکور، گفت: بر اساس گزارش واصله، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای صدور پروانه املاک واقع در محدوده مذکور وصول شده است و اگر با همین روند و عملکرد پیش رود، پیش بینی می شود تا آخر سال جاری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان وصول شود.


امانی با بیان اینکه به رغم تحقق درآمدها اما تاکنون ریالی به مترو اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این منبع درآمدی، معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با وجود تحقق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره مذکور، تاکنون ریالی به مترو اختصاص نداده است. سوالی که وجود دارد این است که چرا تاکنون بودجه‌ای تخصیص داده نشده است؟

منبع: ایسنا

کد خبر 120310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha