کد خبر 120325
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
دلیل سکوت وزارت صمت در برابر گرانی خودرو چیست؟

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای نظارتی در برابر افزایش ساعتی قیمت خودرو سکوت کرده و سیاست و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار چارچرخ‌ها ندارند.

به گزارش پرشین خودرو، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو، گفت: در هفته‌ گذشته بازار خودرو با رشد قابل توجهی روبه رو شد، به گونه‌ای که قیمت پراید به بیش از 60 میلیون تومان رسید، در این شرایط نهادهای نظارتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت سکوت کرده و سیاست و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار چارچرخ‌ها ندارند.


نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه مشخصی برای بازار خودرو در شب عید داشته باشد، افزود: بی‌توجهی خودروسازان به افزایش تولید، نبود نظارت بر بازار و جولان سوداگران در فضای مجازی گرانی افسار گسیخته خودرو را رقم زد.

 

قیمت خودرو

 


خودروسازان عامل تنش قیمت بازار خودرو هستند

وی با بیان اینکه دولت واکنشی نسبت به گرانی خودرو نشان نداده و اراده‌ای برای مبارزه با گران فروشی ندارد، اظهار کرد: مسئولان تسلیم دلالی و قیمت کف بازار شده‌اند در واقع خودروسازان عامل تنش قیمت بازار خودرو هستند احتمالا هرچه بهای چارچرخ‌ها در بازار افزایش یابد، این شرکت‌ها به دلیل زد و بند با سوداگران سود بیشتری به دست می‌آورند.



چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در برابر گرانی ساعتی خودرو سکوت کرده است؟

این نماینده مردم در مجلس دهم با طرح این پرسش که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در برابر گرانی ساعتی خودرو سکوت کرده، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کننده به نهادی تشریفاتی تبدیل شده و برنامه ای برای ساماندهی وضعیت کنونی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از آنجایی که هر ساله در ماه‌های پایانی سال تقاضای خرید خودرو افزایش می‌یابد خودروسازان باید برنامه روشنی برای پاسخگویی به نیاز بازار داشته باشند، اما افزایش قیمت‌ها در هفته های اخیر حکایت از بی برنامه بودن این شرکت‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 120325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha