کد خبر 120356
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
واردات هیبریدی ها آزاد خواهد شد

پرشین خودرو: با توجه به گرانی برخی خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان از روند رو به رشد قیمت های کاذب، طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است و به زودی، تصمیمات مهمی در خصوص آزاد سازی واردات این خودروها گرفته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، یک مقام آگاه، با اعلام این خبر به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص واردات خودروهای هیبریدی که چندی پیش تصویب شده است، اشاره کرد.

صبح امروز رییس قوه قضاییه نیز نسبت به گرانی خودروها واکنش نشان داده بود و از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی خواست تا به صورت جدی بر بازار خودرو نظارت کنند.

برخی کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که با آزادسازی خودرو بویژه خودروهای هیبریدی نه تنها قیمت خودرو در داخل مهار خواهد شد بلکه زمینه های کاهش مصرف بنزین نیز در شرایط امروز کشور فراهم می شود.

 

خودرو هیبریدی


یادآور می شود که مجلس شورای اسلامی چندی پیش طرح ساماندهی بازار خودرو را مصوب کرد تا واردات خودروهای سواری تمام برقی و ترکیبی (هیبریدی) تا زمان تولید آن‌ها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف شود و دولت را موظف کرد زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند.

کد خبر 120356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha