کد خبر 120368
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
آزادراه تهران-شمال، امروز افتتاح می‌شود

پرشین خودرو: معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح آزمایشی قطعه یک آزادراه تهران-شمال از امروز خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، جلال بهرامی از بازگشایی آزمایشی آزادراه تهران-شمال در روز جاری و به دستور رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود: از امروز تا زمان افتتاح رسمی، روزانه چند ساعتی محور مذکور بازگشایی می‌شود تا خودروها بتوانند تردد کنند.


معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: در حال حاضر خط کشی، نورپردازی و جت فن‌های این مسیر تکمیل شده و من شخصاً از ابتدای صبح قطعه یک آزادراه تهران-شمال را با خودروی شخصی از ابتدا تا انتها یک بار طی کردم تا میزان آمادگی آن را برآورد کنم.

 

آزادراه تهران- شمال

 

به گفته بهرامی، تونل‌های این مسیر نیز آماده پذیرایی از خودروهای عبوری است؛ این تونل‌ها به صورت دو لایه بوده و جت فن‌ها در لایه درونی تونل نصب شده اند تا آلودگی صوتی و تنفسی کمتری برای سرنشینان خودروهای عبوری ایجاد کنند. ضمن اینکه دو لایه بودن تونل، ضریب ایمنی آن را خصوصاً در مواقع آتش سوزی افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بخش عمده روسازی قطعه یک آزادراه تهران-شمال، بتنی بوده که عمر روسازی محور را به دو برابر عمر روسازی آسفالتی افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فعلاً برای تردد آزمایشی، از خودروهای عبوری عوارض اخذ نمی‌شود.

گفتنی است روز گذشته حسن روحانی در مراسم سخنرانی پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن از راه اندازی آزمایشی آزادراه تهران-شمال در روز جاری (۲۳ بهمن ۹۸) خبر داده بود.

رئیس جمهور همچنین اواخر روز گذشته در نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا قطعه یک آزادراه تهران-شمال از امروز و پیش از افتتاح رسمی، زیر بار ترافیک آزمایشی برود.

منبع: ایسنا

کد خبر 120368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha