روش قرعه کشی راهکار مناسبی برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو است

پرشین خودرو: تا وقتی که عرضه خودرو متناسب با نیاز بازار نیست، روش قرعه کشی می تواند راهکار کوتاه مدت و مناسبی برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای اخیر مباحثی در خصوص راهکار وزارت صمت برای مدیریت تقاضا در بازار و پیشنهاد اجرای روش قرعه‌کشی برای فروش خودرو مطرح می شود راهکاری که گفته می شود با هدف تأمین نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو ارائه شده است در همین راستا یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که اجرای راهکارهای کوتاه مدت مانند روش قرعه کشی می تواند شرایط کنونی بازار خودرو را مدیریت کند و مانع از رشد قیمت خودرو شود.

شهرام آزادی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، به توجه به طرح راهکار وزارت صنعت برای مدیریت تقاضا در بازار اظهار داشت: تا وقتی که عرضه متناسب با نیاز بازار نیست ، روش قرعه کشی می تواند راهکار کوتاه مدت و مناسبی برای مدیریت تقاضا در بازار باشد.

 



وی افزود: روشی قرعه کشی که عنوان می شود متعلق به دهه 60 است و در این روش برای تحویل خودرو به متقاضیان در طرح‌های فروش فوری، از روش قرعه‌کشی استفاده می گردیدکه به نظر می رسد در شرایط کنونی راهکار مناسبی است و مانع از هجوم دلالان در بازار خودرو و مدیریت تقاضا در بازار خودرو خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو در عین حال بهترین راهکار برای جلوگیری از رشد قیمت خودرو در بازار را خروج خودرو از قیمت گذاری دستوری و فروش در حاشیه بازار می داند.

به گفته آزادی؛ باید تولید خودروسازان افزایش یابد و همزمان خودرو در قیمت های حاشیه بازار به فروش برسد تا بازار به تعادل در قیمت و تقاضا نزدیک شود.

کد خبر 120371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha