دستورالعمل جدید قیمت خودرو ارائه می شود / جلسات خودروسازان با شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو

پرشین خودرو: جلسات خودروسازان با شورای رقابت به مفهوم تعیین راهکاری توسط خودروسازان نیست و شورای رقابت بر اساس تکلیف قانونی خود عمل کرده و دستورالعمل جدیدی را در خصوص قیمت خودرو ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن تاکید بر این مساله، به ورود مجدد شورای رقابت به موضوع تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو اشاره و اظهار داشت: اقدام وزارت صمت مبنی بر خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حرکت اشتباهی بود که در سال گذشته صورت گرفت و این موضوع ناشی از برداشت غلط از ابلاغیه شورای هماهنگی سران قوا بود.

رضا شیوا تاکید کرد: همزمان با این اقدام وزارت صمت، شورای رقابت با شکایت بردن به سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان عدالت اداری و سایر نهاد نظارتی نسبت به این مساله اعتراض کرد در حالی که امروز با گذشت ماهها از اجرای چنین تصمیمی به این جمع بندی رسیدند که دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای انحصاری باید در اختیار شورای رقابت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنابراین در شرایطی که امروز خودرو کالای انحصاری است باید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نیز توسط شورای رقابت تدوین شود.

 



وی همچنین به طرح شکایت شورای رقابت از اقدام وزارت صمت پرداخت و افزود: شکایت شورای رقابت بر اساس ماده 58سیاست‌های اصل44 قانون اساسی در سال 91 صورت گرفت که شورای رقابت را موظف به تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو کرده است در حالی که وزارت صمت با تفسیر نادرست از مصوبه شورای سران قوا اقدام به حذف شورای رقابت از تعیین قیمت‌ ها کرد.

شیوا در ادامه با اشاره به طرح پیشنهاد خودروسازان در خصوص قیمت خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: البته خودروسازان همواره خواستار تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار بودند و با ارائه هر گونه دستورالعملی از سوی شورای رقابت مخالفت نمودند در حالی که این روند در همه جای دنیا وجود دارد و زمانی که کالایی انحصاری است باید برای آن دستور العمل تدوین شود و با نظارت جریان قیمت آن کالا در بازار رصد شود.

وی در پایان به برگزاری برخی جلسات کارشناسی اعضای شورای رقابت با خودروسازان اشاره و خاطر نشان کرد: البته در خصوص قیمت خودرو جلسات کارشناسی اعضای شورای رقابت با خودروسازان برگزار شده است اما این جلسات به مفهوم تعیین راهکاری از سوی خودروسازان نیست و شورای رقابت بر اساس تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

کد خبر 120378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha