کد خبر 120382
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
كاهش سود 64 درصدی کمپانی دایملر

پرشین خودرو: مدیر عامل دایملر، كمپانی مادر مرسدس بنز، در مورد اهداف كاهش دی اكسید كربن می گوید «من برای میان مدت، اطمینان دارم. اما سال های 2020 و 21 با چالش رو به رو هستیم.» ظاهرا رعایت استانداردهای آلایندگی برای بنز هم آسان نیست.

به گزارش پرشین خودرو، اولا كالِنیوس Ola Kaellenius مدیر عامل دایملر اعتقاد دارد كه نباید سودآوری شركت فدای نسل بعدی خودروهای برقی شود. حتی مرسدس بنز هم برای رعایت قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا در مبارزه با آلودگی هوا، تقلا می كند.

فشارها برای كاهش آلاینده ها همچنان رو به افزایش است اما گرایش مردم هم به خودروهای اس یو وی [شاسی بلند مناسب برای دشت و دمن كه مصرف بالایی دارند] روند افزایشی دارد. كالنیوس در مورد خودروی برقی جدید این كمپانی اظهار نظر كرده و می گوید كه باید از لحاظ اقتصادی، منطقی رفتار كرد و نباید خودروهای برقی را با قیمت پایین تر عرضه كرد.


اتحادیه اروپا خودروسازانی كه از سال 2020 و 21 سطح انتشار دی اكسید كربن را كاهش ندهند جریمه خواهد كرد.

این در حالی است كه كمپانی دایملر بزرگترین كاهش سود سالانه در یك دهه گذشته را گزارش كرده و با كاهش 64 درصدی، مبلغی حدود 5 میلیارد یورو از دست داده كه بخشی از آن به خاطر سرمایه گذاری در خودروهای برقی و هیبریدی است.

 

مرسدس


هر چند كه مرسدس بنز عنوان پرفروش ترین سازنده خودروهای تجملی و لاكچری را حفظ كرده اما سود خالص آن به 2.7 میلیارد یورو تنزل یافته در حالی كه انتظار می رفت به 7.6 میلیارد یورو برسد. 4.2 میلیارد یورو به خاطر رسوایی دیزلی در آلمان و مراحل قانونی آن از دست رفته است.

برای جلوگیری از زیان های بیشتر، دایملر در حال تغییر زیرساختها و متوقف كردن وانت كلاس X و كاهش خدمات حمل و نقل نوین است كه به ترتیب 828 و 405 میلیون یورو زیان به بار آورده اند.

دایملر تقسیم سود را نیز كاهش داده و به ازای هر سهم با كاهش 72 درصدی، 0.9 یورو سود می دهد.

مدیر عامل دایملر در این باره گفته كه این شركت به زودی به مسیر سلامت باز می گردد اما زمان می برد و درمان عاجلی وجود ندارد. كالنیوس 50 ساله كه رئیس تحقیق و توسعه دایملر بوده از ماه مه سال 2019 سكان هدایت دایملر را به دست گرفته است و با دو چالش بزرگ رو به رو است، یكی تعدیل نیرو كه دامن صنعت خودروی آلمان را گرفته و دومی دوره گذار به خودروهای برقی و هیبریدی است كه نیاز به زیرساختها با سرمایه گذاری های هنگفت دارد.

این چالش ها باعث شده كه در سال گذشته دایملر با كاهش ارزش 12 درصدی سهام رو به رو شود، در حالی كه تولید كننده خودروی برقی آمریكایی تسلا 84 درصد افزایش ارزش سهام را در سال 2019 به ثبت رسانده است.

مایكل مودرس مدیر صندوق در مؤسسه یونین اینوستمنت Union Investment می گوید: «جای زیادی برای خوش بینی باقی نمانده است، سالها طول خواهد كشید كه حاشیه سود برای این خودروساز پرتجمل به سطح قابل قبول بازگردد.»

منبع: سایپا

کد خبر 120382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha