فروش خودرو با قرعه کشی پاک کردن صورت مساله است

پرشین خودرو: واگذاری خودرو به مشتریان از طریق قرعه کشی، پاک کردن صورت مساله است و این راهکار نه تنها موجب حذف دلالی از بازار خودرو نمی شود بلکه خرید خودرو را تبدیل به بازار شانس و بخت آزمایی می کند.

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به اجرای احتمالی طرح قرعه کشی برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو، اظهار داشت: امروز متقاضی واقعی باید بدون وجود این راهکارها بتواند نیاز خود از بازار خودرو برآورده کند بنابراین واگذاری خودرو به مشتریان از طریق طرح هایی مثل قرعه کشی نه تنها موجب حذف دلالی از بازار خودرو نمی شود بلکه خرید خودرو را تبدیل به بلیط بخت آزمایی می کند.

ابوالفضل خلخالی با اشاره به اینکه باید فضای فروش به نحوی آماده شود که همه متقاضیان به طور یکسان به بازار خرید دسترسی داشته باشند، تاکید کرد: باید قابلیت دسترسی برای ثبت نام همه متقاضیان در وبسایت فروش خودروسازان فراهم شود و در صورت بروز برخی مشکلات در سرور و حجم مراجعات باید فروش در وب سایت خودروسازان حذف شود و به شیوه های دیگری این اتفاق بیافتد.

وی با توجه به بروز برخی مشکلات در فرایند ثبت نام های خودروسازان مشکل اصلی امروز بازار خودرو را مسائل مربوط به فن آوری عنوان کرد و افزود: در شرایط پیشرفته امروز این امکان برای سرورها وجود دارد که برای هر متقاضی که مراجعه می کند امکان ثبت نام فراهم شود و چنانچه مسائلی بوجود می آید ناشی از مشکلات فناوری است که باید در وب سایت فروش خودروسازان حل شود نه اینکه صورت مساله پاک شود و به روش های قدیمی بخت آزمایی اقدام به فروش خودرو کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، تاکید کرد: بهترین ابزار برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، فروش در حاشیه بازار است، با اجرای این روش هر گونه افزایش غیر منطقی از سوی خودروسازان، موجب ریزش تقاضا و قیمت در بازار خودرو خواهد شد.

 



خلخالی در ادامه با اشاره به راهکار فروش خودرو در حاشیه بازار گفت: فروش خودرو بر اساس قیمت تمام شده بهترین حالت تعدیل قیمت خودرو در بازار است و باید خودروسازان این امکان را داشته باشند که خودرو را متناسب با قیمت تمام شده عرضه کنند که در این صورت متقاضیان واقعی وارد بازار خودرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دنیا بهترین ابزار برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، فروش در حاشیه بازار است و بر همین اساس به نظر می رسد که قیمت گذاری دستوری کار عاقلانه ای نیست.

خلخالی گفت: اگر چه بازار خودرو ایران انحصاری است اما باید خودروسازان و بازار تعیین کننده قیمت باشند و این مساله موجب می شود که بازار خودرو متعادل شود.

این کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: مسئولان برای مدیریت تقاضا به جای اینکه به سراغ راهکارهای تصنعی مثل فروش خودرو بواسطه قرعه کشی روی آورند باید راهکارهای واقعی مانند آزادسازی قیمت خودرو که در همه جای دنیا اجرا می شود را عملی کنند که به طور قطع راهکار بسیار منطقی تری است.

خلخالی تصریح کرد: باید قیمت خودرو به خودروساز واگذار شود و خودروساز با هر قیمتی که امکان فروش دارد در بازار عرضه کند. به طور حتم با اجرای این روش هر گونه افزایش غیر منطقی از سوی خودروسازان، موجب ریزش تقاضا و به دنبال آن قیمت در بازار خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم برنامه خودروسازان برای افزایش عرضه به بازار گفت: با افزایش عرضه و آزادسازی قیمت خودرو، بازار خودرو متعادل و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد ضمن اینکه موجب کنترل و مدیریت تقاضا در بازار نیز خواهد شد.

این کارشناس خودرو در پایان با اشاره به نیاز سالیانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور، خواستار افزایش تولید خودرو و حمایت از خودروسازان بخش خصوصی برای پاسخ به نیاز بازار شد.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 120389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha