کد خبر 120393
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
موتور محرک انقلاب صنعتی طرح ملی تاپ است

پرشین خودرو: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انقلاب صنعتی مبتنی بر دانش و نیروی انسانی است، گفت: موتور محرک انقلاب صنعتی طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، برات قبادیان در مراسم تشریح و رونمایی استانی طرح تاپ در دانشگاه گیلان در رشت با اشاره به نیاز صنعت و دانشگاه به یکدیگر افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و عبور از اقتصاد نفتی و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.؛ از اینرو ، طرح تاپ می تواند با همکاری نخبگان و صنعت در کشور، فضای سالم کسب و کار را فراهم کند.

وی با با ابراز نگرانی از خوب اجرا نشدن این طرح تصریح کرد: تمامی طرح های اشتغالزایی گذشته در کشور خوب بوده اما بدلیل خوب اجرا نشدن با شکست مواجه شده است.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اقتصاد و دانشگاه در تحقق اشتغال پایدار به هم وابسته هستند گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت صنعت و دانشگاه می‌توان زمینه اشتغال پایدار را فراهم و از بیکاری رو به رشد جلوگیری کرد.

 

 

قبادیان

 

قبادیان با اشاره به استقبال خوب از این طرح تصریح کرد: انتظار می رفت حدود چهار هزار نفر در این طر ح در کشور ثبت نام کنند اما تاکنون ۹ هزار نفر در کشور در بخش صنعت در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: امسال پایلوت کار بود و نمی خواستیم در سطح گسترده ای کار کنیم اما با این وجود استقبال بسیار خوبی در استان هایی که این طرح معرفی شده ، بوده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این طرح (تاپ) را بی رحمانه نقد کنید تا هر چه بیشتر اشکالات پنهان آن دیده شود و شکست نخورد.

قبادیان با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید مسئله‌محور فعالیت کنند خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی مبتنی بر دانش و قوای انسانی است که موتور محرک آن طرح تاپ است.

گفتنی است که طرح ملی تاپ با حضور قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گیلان رونمایی شد.

کد خبر 120393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha