کد خبر 12041
۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
درخواست تخفیف در عوارض گمرکی یک خودرو!

پرشین خودرو: برای بسیاری از مردم همیشه این سوال مطرح بوده که آیا خودرویی که برای حمل و نقل مسافر به خصوص در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، استانداردهای مشخصه یک تاکسی را دارا است.

به گزارش «پرشین خودرو»، هم اکنون بخش اعظمی از تاکسی‌‌های کشور را خودروهایی همچون سمند، پراید و 405 تشکیل می‌دهند این در حالی است که پلاک‌گذاری پراید تاکسی از دو سال پیش در تهران و از اوایل سال 90 در کل کشور متوقف شده است. اما یک مسوول در سازمان تاکسیرانی کشور در پاسخ به این سوال که از میان خودروهای تولیدی در کشور چه خودرویی مناسب تاکسی شهری است عنوان می‌کند که هم اکنون هیچ خودرو تولیدی نمی‌تواند استانداردهای شاخص در یک خودروی تاکسی را پاس کنند، این در حالی است که در کشور بازار بزرگی برای خودروهایی که در ناوگان عمومی استفاده می‌شوند، وجود دارد. این مقام آگاه همچنین به بازدید مدیران تاکسیرانی از شرکت پارس خودرو اشاره کرده و تاکید می‌کند که هم اکنون خودروی تندر 90 به دلیل کیفیت مطلوب و دارا بودن دو ایربگ می‌تواند جایگزین مناسبی برای ناوگان حمل‌ونقل مسافری مورد استفاده قرار گیرد. وی عنوان می‌کند که شرکت تاکسی رانی بنا دارد از خودروی مگان برای خطوط فرودگاهی استفاده کند چرا که خودروهای فعال در این خط به دلیل دارا نبودن ایربگ از ایمنی لازم برخوردار نیستند. به نوشته دنیای اقتصاد، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سازمان تاکسیرانی طی پیشنهادی به ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت و وزارت صنایع و معادن و تجارت خواستار تخفیف یا حذف عوارض گمرکی واردات قطعه خودروی مگان شده تا این خودرو فرانسوی با قیمت مناسب‌تری در اختیار تاکسیرانی قرار گیرد. هر چند سازمان مذکور هنوز پاسخ روشنی در این زمینه دریافت نکرده اما ظاهرا تاکسیرانی در تکاپو است تا خودروهای باکیفیت‌تری را در خطوط تاکسیرانی به کار گیرد.
کد خبر 12041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 0
    علامت تعجب یعنی سمند و پژو تاکسیرانی با کیفیتن؟
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 0
    حرف این مسئول تاکسیرانی 100درصد صحیح است و لی از مگان کم استهلاکنر باید در تاکسی رانی خودرو قرار داد مثلا تویوتا
  • مسلم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 0
    الان تو کوردستان عراق من با چشمای خودم دیدم که کرایسلر 300C تاکسیه حالا بعد چند سال میخوان مگان رو تاکسی کنن ماشینی تو این زمان به صرفه نیست.
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 0
    مگان و کلا خودروهای فرانسوی پر هزینه اند و برای استفاده شخصی مناسبند تاکسی باید خودرویی کم استهلاک کم هزینه و البته با کیفیت باشه