کنفرانس مهندسی حمل ونقل و ترافیک برگزار می‌شود

پرشین خودرو: هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک،۶ و ۷ اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، یوسف حجت با بیان اینکه امروزه معضل ترافیک و آلودگی هوا به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری در کلانشهر‌های دنیا مطرح است، گفت: راه‌های برون‌رفت از این معضل و اثار سوء آن، می‌بایست براساس روش‌های علمی در کنار تجربه و تخصص باشد. بدون تردید تراکم ترافیک و پیامد‌های آن، از مهم‌ترین معضلات شهرنشینی در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته یا در حال توسعه محسوب و بخش عظیمی از وقت شهروندان کلانشهر‌ها صرف تردد روزانه می‌شود.


به همین منظور برگزاری "هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک" گامی موثر در جهت کاهش استیلای خودرو‌ها بر فضای شهری و تبدیل شهر‌ها به مکانی مناسب برای زندگی انسان‌ها خواهد بود.


سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک، مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی حمل و نقل و ترافیک است که طی ۲۴ سال گذشته ۱۷ دوره آن با حضور استادان و اندیشمندان خارجی و داخلی با موفقیت برگزار شده است، بر این باورم که همپای اقدامات اجرایی در جهت مدیریت و تسهیل عبور و مرور شهروندان، برگزاری هجدهمین دوره این کنفرانس می‌تواند گامی موثر در شناخت بهتر مسایل و رفع معضل‌های ناشی از آن باشد که بدون شک این موضوع با هم‌اندیشی و انتقال دانش متخصصان دانشگاهی و مدیران اجرایی قابل انجام خواهد بود.


حجت افزود: کنفرانس مهندسی ترافیک به عنوان یکی از همایش‌های معتبر از غنای علمی بسیار بالایی برخوردار است و با استقبال و حضور گسترده متخصصان داخلی و خارجی روبروست، چنانچه در سال جاری قریب به هفتصد مقاله از سوی پژوهشگران ایرانی به این کنفرانس ارائه شده است، ضمن این که از ۱۵ کشور دنیا نیز مقالاتی را دریافت کرده ایم.


مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بهره گیری از توانمندی‌های متخصصان و اندیشمندان داخلی و بین المللی صنعت حمل و نقل، زمینه سازی جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل و نقل با بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی، ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده‌های نوین و مدیریت دانش ترافیک، فراهم نمودن امکان بروز خلاقیت‌ها و نگرش‌های دانش پژوهان و هدفمند نمودن آن با استفاده از تجارب استادان و صاحب نظران و فرصت سازی برای بروز رسانی و افزایش دانش کارشناسان حمل و نقل را از اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

 

حمل و نقل و ترافیک

کد خبر 120431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha